Victorzz 0 Postad 14 Maj , 2009 har tänkt köpa ny skidlina, den gamla var 23 meter och den nya jag hittat är 18 meter, spelar det någon roll? hur påverkas åkningen, wakeboard/slalomskida? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 14 Maj , 2009 Rent generellt så brukar man säga att vattenskidlinor är 23m och wakeboardlinor är 18m. Åkningen påverkas genom att du hamnar olika långt från båten, vilket kanske inte är så förvånande. =) Om du åker wakeboard t ex så vill du kunna åka i största svallet och det är inte säkert att 18m är optimalt heller... Åker du skidor vill du oftast inte åka i svallet alls och har hellre längre lina. Eftersom det ska anpassas till din båt så borde du kunna mäta ut hur lång linan ska vara för att vara optimal för ditt användningsområde. Många linor har ju ett system med kortningar där du kan både korta och förlänga linan, vilket är ett enkelt sätt att passa olika åkstilar. Vilken lina har du kikat på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 14 Maj , 2009 okej, tack för hjälpen, det första hade jag också räknat ut, men eftersom jag åker övervägande mer skidor så får jag kika på en annan linan på 23 m som går att korta, hade kollat på en wakeboardlina märket base finns på http://www.bataccenten.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser