Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
malamute

Finns det fler idioter?

Rekommendera Poster

Jag köpte nyss en gammal Varianty, 6 m 60-tals plastbåt, och jag insåg snabbt efter första seglatsen att jag kommer att få blåmärken på benen, bulor i huvudet, solbränd i ansiktet, oroa mig för att jag glömde något vid förtöjningen, samt att jag kommer väl att spendera en herrans massa pengar på alla möjliga nödvändiga ting.

 

Och efter 10 år utan segelbåt kan jag bara konstatera att det känns skönt. Jag är antagligen en idiot.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varianty räknas inte som segelbåt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Välkommen tillbaka till klubben! Flört

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förlåt mig men jag kunde inte låta bli. Verkar värre än jag egentligen menar. Äntligen SOMMAR! Masten på i morgon men den behövs nog inte för min -78 2-t funkar i år också. Principsak att den ska gå så länge som möjligt.Oskyldig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Jorå, visst är det en segelbåt!

Hade en Varianty -66 till -04, de tidigare exemplaren har en väldigt fin mahognyinredning. Förpiken kojjer var rymligare än min nuvarande Shipman 28.

Det var bekymmerslöst båtägande. Gasollampa gav värme/ljus, en 2cyl 4hk hästare gick att vrida runt, vattendunkar med handpump och en välisolerade kylbox. Med nerfryst mat var jag ute en vecka utan problem. Var tre ombord och med lite organiserande gick det fint.

Alltid plats i vikarna och alltid minsta båten i Nassa, kände mig rätt stolt, även om det inte var någon större prestation att ta sig fram. Enda problemet var att självlänsen tar in vatten om man är tre i sittbrunnen, men det problemen är Variantyn inte ensam om. Många är illa underhållna med det gäller ju allt båtar under 20.000:-   

 

post-4350-1394235909,5054_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi är väl omkring 1 miljon idioter bara i Sverige. Om man också räknar in alla som får plats i alla båtar i vårt land så är vi en mycket stor samling fåntrattar. Närmare 10 miljoner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gå å lägg dig nu Dirken, så vi orkar masta på din pråm imorgon!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du e en pråm! Natti natti o Puss puss.Kyss

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hälften av Sveriges befolkning är under medelbegåvning, man kan kalla dem idioter ;).

 

/C

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mja, det är inte givet att hälften ligger under medeltalet. Det kan vara så att intelligensen är väldigt ojämnt fördelad.

Däremot ligger hälften under medianen.

 

Hälsning

Statistik-idiotenFlört

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var inne i en disskution tidigare här på MG och om man gör bedömningen efter de definitoner för idiot som finns så är dom inte många av den svenska befolkningen.

 

Om man ser på de som jag tolkar vad malamute  menar så är dom inte många dom heller - dvs vi som fasnat i segelbåtsträsket. Jag drabbades av den sjukdomen redan i yngre tonåren och problemen blir bara värre och värre med stigande ålder. Många av dessa dessa idioter finns ju här på MG, men total av sveriges befolkning är dom ganska få. Dock - betydligt fler än riktiga idioter.

 

Men malamute - hav tröst. Du är inte ensam.

 

tommy

segelbåtsidiot

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det känns som jg forfarande är en idiot, men inte fullständigt dum. Bekymmerslöst är något jag skitaade på. Cool

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...