Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
wallden

Johnson 90hk-87 ska jag eller ska jag inte

Rekommendera Poster

Har läst mycket om att plugga VRO pumpen min är ju en 87 inte den nyaste precis. Ska jag plugga den eller ska jag låta den vara gick bra i höstas rök lite mycket på tomgång men det gör ju gammla 2-taktare. Säkrast är väl och pluggan men fall den inte får olja så börjar ju larmet och låta så hur ska jag göra står i ett dilemma är ju sågen på att sätta i båten snart.

 

MVH Walldén

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kompisens mariner 50hk 80-tal någonting tror jag att det var.Hans ena cylinder skar av oljebrist.Han lämnade in den på rep och bad om att få pumpen borttagen/pluggad.Önskemålet befriades och oron om olja upphörde med det.Han fick inga problem med det.

Personligen litar jag ej på sådana ideer om att en pump ska tillsätta olja,jag skulle ta bort.Blanda i bensin då vet man iaf att den får olja som den ska

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pluggade vro-n på min Johnson 40 hk -92 igår. Hur lätt som helst. Kapade oljeslangen strax efter anslutningen till motorn och pluggade med en bult och slangklämma. Kopplade ur sladdarna och tog bort dunken. Kör på 2-procentigt. Färre saker i båten och känns tryggare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du skall läsa detta först innan du pluggar din vro. länk

 

 

 

mvh

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...