Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
strober

Ny Bränslemätare till Bayliner?

Rekommendera Poster

Behöver en ny bränslemätare till min Bayliner 2455 '00. Ny originalreservdel hos marinshopen kostar  hela 975 kr och det tycker jag är för mycket Skrikandes speciellt då ny kostar endast $20 på Ebay! Men frakten från USA med eventuell skatt och tull blir minst 400, men kanske flera hundra till.. så nästan samma pris. Tips på ersättningsmätare? Eller var man kan köpa en ny eller beg. original billigare?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köp den för 975 kr, det är väll ett lågt pris när det gäller båttillbehör. Tycker du det är dyrt eller är mycket pengar skall du nog överväga detta med att äga båt. Gratis lär du inte få någon så 975 kr handlar det ju inte om i slutänden. Något måste du ju betala även för en snikvariant. Om det nu inte är en sådan.

Mvh

 

jj

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en sån här och satte i min båt

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=136051

Såg sedan att det va mätare och inte givare du va ute efter

Köpte en ny mätare hos watski för 439:- Vit tavla med rostfri ring. passade utmärkt ihop med mina andra orginal mätare

Chesapeake SS hette den :) snygg tycker jag







Senast ändrad av christopheri | 20 april 2009 | 22:58

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att man ska tänka över sitt båtägande bara för att man tycker 1000kr för en mätare är dyrt tycker jag är larvigt. Varför ska man acceptera höga priser bara för att man gillar att vara ute på sjön?
Men jag antar att det är samma personer som ser ner på alla som inte är klädda i rätt märke när de visar sig bland folk. Blir så trött på den typen av kommentarer som alltid dyker upp när någon försöker hitta ett billigare alternativ.

Nåja, det jag skulle säga ang. mätaren...

Om du har andra mätare i båten och vill ha ett harmoniskt utseende på instrumentpanelen så är det nog bara acceptera priset på mätaren. Om jag hade en mätare som inte såg ut som de andra så skulle jag inte kunna sova gott om natten men jag är å andra sidan lite kinkig vad gäller sånt. =)
Det är bättre att tänka efter före, annars lägger man ut några hundra på en mätare som kanske inte ens funkar ihop med givaren eller så är det nåt annat som inte stämmer och sen måste man ändå köpa originalet...

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Be att dom skickar med usps, då går det via svenska posten. Mycket mindre risk att åka på skatt och tull då. Skickar dom med ups så är det garanterat skatt och moms. De flesta kryssar i gift rutan om du ber om det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att vara kvalitetsmedveten när det gäller prylar tycker jag inte är fel. Kläderna handlar jag på Kapp Ahl. Det är alltid kul att  provosera vissa på detta forumet som har  förutfattade meningar. Föresten på  en Bayliner räcker det med en trästicka som tankmätare, tar man en i teak så är det de mest värdefulla på den båten.

JJ

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att det borde räknas som befängt att ifrågasätta när en och SAMMA identiska produkt kostar ca 5 gånger så mycket på en affär som på en annan... ! Guld

Hursomhelst beställde jag från http://www.greatlakesskipper.com och passade på att även beställa en akterlanterna!

Tack för tipsen Cool Nu återstår att se om sjösättningsdatumet eller produkterna kommer först!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Boatfix.com är också bra att ha med att göra. Om det skulle behövas en annan gång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Föresten på  en Bayliner räcker det med en trästicka som tankmätare, tar man en i teak så är det de mest värdefulla på den båten.

Utan att lägga någon värdering alls i påståendet som sådant (man kan troligen byta ordet Bayliner mot i stort sett vilket märke som helst och det är ändå nästan sant ) så var det det roligaste jag läst på länge, jag höll på att ramla ur stolen p.g.a skrattkonvulsioner Cool



Senast ändrad av Gunnar_ | 22 april 2009 | 20:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...