Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
Axxet

Är det någon som köpt båt nu....?

Rekommendera Poster

Skulle bara kolla i detta finanskrisens spår, om någon vågat köpa sig en båt nu? Säljs det överhuvudtaget några båtar för över 1 miljon idag?   Och är det många av er som står i begrepp att sälja? /Axxet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en RSK6 i England för två månader sedan.

Motorbåt för familjebåtliv. Segelbåt för mej själv.

Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, just köpt en segelbåt och håller på att sälja en.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har precis sålt en liten motorbåt och köpt en segelbåt i den lägre prisklassen(23fot)

man får pruta ned priserna mycket tycker jag även om man ligger lågt från början

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt en ny båt i vinter och sålde den gamla i september.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte ny i februari och säljer den gamla nu. Det gör inget om man får gå ned lite i pris - det räknade vi liksom med. :) Vi fick såpass bra pris på den nya att det ändå känns helt okej.



Senast ändrad av mariatherese | 10 april 2009 | 21:55

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis köpt ny motorbåt, bra pris, men det beror nog mer på säljarens situation...

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har min ute på Blocket till försäljning men det är hustru som vill sälja INTE jag. Hon vill ha husbil istället - en körglad plåtis. Tror nog att det blir båt minst en sommar till. Cool

Har under vintern fått några riktiga skambud på båten och 2 vettiga samtal - en som först skulle sälja skotern mm och en som skulle köpa min båt åt pojken sin - jaja vi får väl se hur det går. Jo åsså en husbilsförsäljare som vill göra ett byte.

En sak är klar - pengar verkar det finnas gott om därute - ser också på mina fonder att de har återhämtat sig bra - snart på plus igen. :-)

Kanske det är så att folk NU köper lite mindre och därmed billigare båtar i år - å sen byter upp sig senare.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

mmm, svårt det där.. Min kommer att bli till salu efter vårrustningen, men jag köper inget innan jag fått den befintliga såld. Jag är ute efter en Uttern C68 eller någon liknande Ur och skurbåt.. Vi får se om någon nappar..! det e många båtar jag har bevakat som ligger kvar vecka ut och vecka in../P

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fyrtel

Du tänker precis som många andra vilket gör att båtmarknaden nu är inne i något sorts moment 22.

Jag köper inte eftersom jag vill sälja först och eftersom jag inte köper kan en anna inte köpa för han får inte sälja för.......

Trist att det är sådan masspsykos. De flesta av oss har ju mer pengar än någonsin med de låga räntorna som är nu.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kris??

Som tidigare sagt.

Räntorna är lägre än nånsin, så de är ju bättre än nånsin.

 

Tist dock för dom som losar sina jobb, men för dom har dom kvar så är de bara bra.

 

 

Hämtade en Campion chase fö nån vecka sen, min första riktiga båt, ett par vecor till sjäsättning dock.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sålde innan värsta krisen och köpte mitt i........

En MV-Marin 5700 blev det, priset berodde doc mer på byte av generalagent/distributör än just krisen.

 

// Jiha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte många som tänker rätt just nu, jag vet ingen som vågar ligga ute med 700-tusen 2 båtar och chansa just nu.. Kan tänka mig att det blir många skambud från lycksökare.

Det e ju nu det börjar, sjösättning, byten etc.. får väl hoppas på ett byte innan midsommar…  har du lust får du gärna stödköpa så kanske marknaden lättar lite..

( om man har pengar på banken e det pissig ränta, har man haft kapital i fonder har dom rasat 40%)

Låna pengar är precis som du säger ...väldigt billigt , ja håller med!

: )   //P

 



Senast ändrad av Fyrtel | 24 april 2009 | 20:35

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har två båtar. En som ska säljas och en som vi just köpt. Totalt värde ca 1.000.000

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å du sover gott om nätterna.. ? Hoppas att det brakar till och blir lite rullians denna månad ,, det skulle alla må bra av..!

Hoppas att du lyckas!

// P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pratade med ägaren av ett varv på västkusten för någon månad sedan och frågade honom hur krisen slagit mot dem. (Företaget säljer båtar i 15-30 milj klassen) I det fallet spelar inte själva krisen någon roll, det är snarare opinionen som sätter stopp för köp eftersom det ofta är storföretagare som har råd med den typen av båtar. De vill och kan, men vågar inte pga den svenska jantelagen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bägge mina grannar är i processen att köpa (första) båt. Båtklubben i området byggde en till brygga så det blev runt 40 nya platser. Blanding av båtägare som nu fick plats lokalt samt personer som inte har båt som nu köper.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Jo, vi sover gott. Fast visst haded et varit skönt att bli av med den gamla båten. Siffran 1.000.000 är ju hisnande när man ser på den...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har följt beg.priserna på blocket den senaste månaden (flipper, coronet, regal) och det verkar som om säljarna tror att de får samma höga priser som för ett eller två år sedan trots lågkonjunktur och att båtarna blivit äldre. Så gott som samtliga båtar jag följt är osålda. Det känns som om priserna behöver sänkas 20% för att det ska bli fart på försäljningen. Henrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmm ! Med tanke på finnaskris så överreklamerar börsen saker & ting, finnanserna skapar & själper. Har nyligen hämmtat hem min, nya båt. Hon är hemma nu.

Finns mycket & säga om saker & ting i detta land........Cool 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...