Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
zacko

Lossa Reglaget

Rekommendera Poster

Tjena har en bayliner 2052 med ett Quicksilver 3000 reglage som jag inte får loss, ska klä om sido panelen som reglaget sitter fast i men får inte loss reglaget.

Någon som vet hur detta sitter fast?

Mvh//johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yesbox, har precis bytt mitt. Vad är det du int får av?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Avlägsna reglageboxens handtag,genom att först avlägsna frigöringsknappen för gas.Reglagehandtaget måste ställas i endast gas-läge.Tryck in knappen,o ställ reglagehandtaget framåt.Frigöringsknappen för gas kan nu bändas loss försiktigt med en liten skruvmejsel.Avlägsna den 11/16 låsbult som säkrar handtaget på boxen.Avlägsna handtag o bussning ,avlägsna nedre sargskyddet först genom att bända vid skarven o sedan det andra sargskyddet.Avlägsna hela fjärreglaget från sargen genom att lossa de 3 sexkantsskruvarna. Då ska hela boxen vara lös.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fortfarande inte löst problemet, så här ser reglaget ut, ska man lossa det från framsidan eller går det bra från baksidan med?

Förstod inte riktigt tidigare beskrivning, det enda som stitter på framsidan mellan hantaget och sargen är en stjärnskruv som man inte kommer åt att lossa, bifogar bild under.

Någon som kan förklara hur ja ska bära mig åt?

mvh//johan

post-10006271-1394235864,8675_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Läs det jag skrev i innläget ,lossa frigöringsknappen alltså den svarta knappen för att endas ge handgas en rund svart knapp i spaken den är bara att bryta rakt ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skruven på baksidan får du loss med hjälp av ett spärrhandtag och stjärnbits. Sen delar du bara på handtaget.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, de ska vi testa, min första båt med inombordare, nu ska de nog gå bättreGlad

Tackar så mycket för hjälpen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

va inte bara at dra rakt ut, gick inte att bända försiktigt, bände försitkigt och locket gick sönder från stången son den satt fast i, blir till att försöka limma eller nåt, sen när knappen redan va av så gick det inte ens att dra av stången/pinnen som stack ut med en  polygrip, så får ta o köpa en lång 16/11 hyla i mon och försöka lossa den

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...