Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
monart

BÅTBYGGARE_INFO

Rekommendera Poster

Finns det någon som känner till en båtbyggare från Västerås, vid namn Rickard Wall (osäker på stavning). Han byggde ett visst antal stålbåtar under -80-90-talet, som sedan kallades RW-Stål. Tacksam för all info.

//lok

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite sent svar, men jag har en RW-35 (eller RW-352), och vad jag fått fram skall den vara byggd på Tortuna i Västerås. Konstruktör kan vara en Gösta Lindgren. Namnet ni nämner ovan, Rickard Wall, verkar ju stämma rätt bra på RW-35...

Min båt är byggd i plast, och från 1986 enligt hörsägen. Toppenbra båt, men svårt att hitta mer info om den.

Är det nån som vet nåt vore jag mycket tacksam! :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att RW står för Rydell Westerblom. Helt säker är jag på Westerblom då han och jag ligger på samma brygga med våra båtar i Västerås. Och han har byggt RW-båtarna. 

Dock lite mer osäker på R:et..... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt säker på att RW står för Rydell Westerblom. Helt säker är jag på Westerblom då han och jag ligger på samma brygga med våra båtar i Västerås. Och han har byggt RW-båtarna. 

Dock lite mer osäker på R:et..... 

 

Du kunde kanske göra en intrevju med honom och reda ut begreppen och lite historia runt båtarna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...