Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Sturgeon

Borrhålsplacering utombordare

Rekommendera Poster

Någon som har måtten för bulthållen till nyare utombordare modell större? Har haft info om det tidigare, men den informationen har gått förlorad. Antingen om någon har en exakt mall eller om någon har måtten:

Bredd mellan översta hålen

Bredd mellan nedersta hålen

Avstånd mellan översta och nedersta hålen

Avstånd nedersta eller översta hålen till kölspetsen

/K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hör efter med din handlare, jag brukar låna ut någon av mina. Är det en industrimall så slits den inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

bredden mellan de översta hålen 273mm,bredden mellan nedersta hålen 250.8,höjden  mellan överst o nedre hålen 203,2, översta hålet till centrum 136,5.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjusigt!

Nu återstår bara ett mått för att faställa hålschemats placering i höjdled. Från övrkant akterspegel eller från nederkant akterspegel till valfritt hål.

 

/K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4takt 25-140Johnson 51mm överkant till övre hålet,överkant till nedrehålet 254mm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla dina mått verkar vara korrekta förutom bredden mellan övre hålen. De måste vara ett betydligt större avstånd dem emellan. Tur man måttade lite snabbt mot utombordaren.Skrattande

Bara en felskrivning? Har du de korrekta måttet där?

På förra båten hade jag 3 olika motorer. 115 2-takt Mercury, 200 hk Optimax och sist 150 hk Suzuki, den som nu även är aktuell på denna båten. Alla med samma hålbild!

/K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är den på plats. Passade som handen i handsken! Allt kablage är också färdigt, så det blir nog sjösättning i veckan.

Passar på att skicka en känga till alla undermåliga båtbutiker i Gbg, helt hopplöst att få tag på några mindra saker utan att flänga runt i timmar. Jag vill påstå att nästan alla är lika usla Seasea, hjertmans, Wahlborgs, Fri marin m.m....m.m. Dåligt sortiment, begränsad kunskap och hutlösa priser. Tur att det finns andra platser att få tag på det som behövs.

 

/K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...