Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Patric78

Båt stereo / radio Biltema

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenheter av Biltemas stereo Artikelnummer: 31-3680 ?

Ser helt ok ut och har en skild panel för instrumentbrädan.

Åsikter och kommentarer?

post-20006-1394235826,1651_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen direkt erfarenhet. mer än att manbrukar få det man betalar för. Och en fuktig båt är ett rätt elakt ställe att ha elektronik i. Finns väl två filosofier:

1) köpa billigaste; byta lite oftare när det går sönder eller blir stulet och stå ut med lite halvburkigt ljud.

2) köpa dyrt, fuktskyddat av hög klass; måste ta hem ur båten jämt p g a stöldrisk, och kan gå sönder ialla fall efter ett par år.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kör lågnivå till slutsteg så jag använder inte det inbyggda steget. Slipper det burkiga ljudet. hehe som jag inte hitils varit med om på billiga produkter. Det som jag kanske märker mest på dyrt och billigare varianter (till båt där det ändå inte är en sluten miljö som tex i bil) är att den billigare kan vara lite plastigare men what the hell det är ju inte ngn hifi anläggning för 15 000 som man behöver i båten. Räcker gott och väl för att ha fest i båten :) hade för många årsedan en sterio för 1000:- i min öppna båt, den höll faktiskt i 3 år innan den la av, hade inte ngt direkt skydd på på den så jag va inte så förvånad när den la av. Men för 300:- per sommar tyckte jag det va värt.

 

Det som är så bra tycker jag är fjärren med sladd så man kan ha huvudenheten i ruffen och fjärren i panelen brevid ratten.

 

:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var idag och kollade och lyssnade på radion. Verkade helt ok. Är nog inte ute efter att få den bästa kavliten av ljud men ändå lite skapligt, och tror nog att denna duger bra till det. Frågade dessutom om vattentäthetsklassifisering, expediten talade om IP54, vilket skulle betyda att båda tål regn, hmm. Åtminstone såg man att extrapanelen var gjord för regnväder.

Blir nog att köpa en sådan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

sån där ska jag ha!  den har ju ipod anslutning!!!!   oslagbart!! för dom pengarna...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror att det blir en sån till nästa säsong, har kollat på den förut och den verkar väl bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en i går och är nöjd med den så här långt. Tyckte först att fjärrisen va lite stor, men det är nog bara för att min gamla va mindre. Har nog redan vant mig. Funkar riktigt bra tycker jag med mp3 skivpr och usb minne., har inte testat ipoden än.

 

Jag kan bara ge den bra omdömme.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hur stort usb minne har ni provat med,jag köpte en billig bilstereo på biltema och den hittar bara hälften av mina 16gig på usb minnet

 



Senast ändrad av LimmetED | 08 april 2009 | 22:25

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 Giggarna dom kostar 49 spänn st.

Då får du plats med c:a 400 låtar på det. Personligen tycker jag det bara blir rörigt när det är för mkt på det och man skall bläddra i en mindre display.

 

gött att ha flera st usb minnen, Rock, Techno, Punk mfl



Senast ändrad av christopheri | 09 april 2009 | 05:38

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst n0sliw

Jag äva faktiskt också inne på den stereon, först när ja kikade i katalogen så blev ja interesserad just för att det syntes inget biltema märke på men tyvärr i butik så stod det allt biltema på dom. Det vore ju käckt om den inte hade något märke så kan man tro att det är orginal med ifrån båten:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst n0sliw

njae ja tror inte den hade det, det är den linjeingången för 3.5mm stereo plugg är ja rädd. Ja är inte heeelt säker dock

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tror gör man i körka. ;)

Klart den hade det.

USB

Ipod

AUX 3,5mm plugg ingång

Det står även på deras hemsida

 Håller med om att B loggan kan vara lite irriterande, men bra sterio med många bra anslutnings,öjligheter för dom pengarna tycker jag



Senast ändrad av christopheri | 10 april 2009 | 10:17



Senast ändrad av christopheri | 10 april 2009 | 10:17

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst n0sliw

grymt! bara licens för att stöda det kostar väl halva stereon :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...