Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Gäst Jari O

Archimedes Penta 450 choke?

Rekommendera Poster

Gäst Jari O

En dum fråga kan hända: motorn är en AP 450 Offshore, mellan 69-72 av dekalerna att döma, var sitter chokreglaget? Är det en elektrisk choke, isåfall automatisk (är det magneten som sitter på förgasren isåfall.....)? Har inte haft behov av att göra något vid start, då den hoppar igång väldigt fint, men det kan ju vara bra att veta (det verkar ju omöjligt att få tag på PDF:er på gamla instruktionsböcker och verkstadsböcker till Archimedes. Om du sitter på några matnyttiga PDF:er skulle jag bli jätteglad om du ville skicka dem till mig. Bäst hälsningar/ Jari

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej jag har men behöver din mail adress mvh joakim

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jari O

Kanon! min mail är: jari.olavison@comhem.se Tackar på förhand! Mvh/Jario

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Åke Abramsson

Jag har en Archimedes Penta 45 hk årsmodell okänd men den har orange kåpa. Jag undrar om du vill skicka mig dina PDF.filer som du visst har på Archimedes. Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Hej! Har en Volvo Penta 450, är det samma sak. Har problem med den. När vi kör hoppar motor till ibland. Motor har inte körts på ett par månader och vi köpte den nu. Finns det verkstadsböcker så tar jag tacksamt emot MVH Anders Ystad

post-0-1394234285,0291_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Anders

Nu har jag bytt tändstift. Resultatet blev att startmotorn går igång men inte motorn. Tänstiften är ok och går till Pentan. Bensinfiltret är rent och det kommer in bensin. Vad göra, vill ju ut på havet. Är det någon som vet? Finns det någon verkstad eller person i närheten man kan anlita? MVH Anders Ystad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ove Knutsson

Hej Jari! Har du kommit över några manualer till din AP450 offshore. Jag har just idag köpt ett renoveringsobjekt till båt med en likadan motor som din. Skulle därför kunna spara åtskilliga timmar med riktiga manualer. Helt klart är att mitt nyförvärv kräver en smärre renovering. Vore därför oerhört tacksam om du skulle vilja höra av dig. Tack på förhand / Ove

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ett ställe ute på Tyresö som hete Bengt Ahls Marin. Han kan det mesta om dessa gamla godingar och har en hel del reservdelar. Han är väldigt lätt att prata med och är väldigt hjälpsam. Hjälpte mig med att få fram en ny propp samt en motorkudde till min Archimedes Penta 360 Off Shore. Ps. Dom där PDF:erna är jag också väldigt sugen på. Det vorre jättesnällt om du ville maila dem till mig med. Mvh Rikard

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Hade en VP 450, mindre fungerande dock. drivaxel, impellerhus och impeller var söndrigt. Talade med Emilssons motor i Göteborg, en riktig guru på alla dessa maskiner. Han har helt sprillans nya manualer till de flesta av dessa rariteter, reservdelar också naturligtvis. Fanns även nåt ställe i eskilstuna tror jag det var.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej jag undrar om nån har pdf´ n ok kan meila den till mig mvh jimmy

email: heikintalo1@hotmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

Tjenare!

Det var ett tag sedan någon var aktiv, men skulle det finnas någon med dokument gälllande Volvo Penta 450 kan ni kanske skicka detta till mig: marcusam97@gmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,jag skulle också gärna vilja ha dom där pdf:erna.

Mvh Efraim

effe102@gmail.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...