Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
Jacobl

Lägga mahognydäck på Sweet Sixteen

Rekommendera Poster

Hej, är det ngn i Gbg-området som är villig att hjälpa till (mot $) att lägga sista lagret på ett nytt däck till en Sweet Sixteen (mahogny), samt att sedan fästa det på ett annat skrov som ligger bredvid (jag har två st Sixteen varav den ena använder jag som mall för däcket, se bild). önskar inte ngt hellre än att få sjösätta i vår.

 



Senast ändrad av Jacobl | 01 mars 2009 | 19:25



Senast ändrad av Jacobl | 07 mars 2009 | 11:25

post-10004490-1394235800,224_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du något som det här?

Varför inte lägga på däcket på den SS du ska använda?

 

sten

post-3061-1394235800,51_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Missuppfattar jag när jag tror att hela underdäcket plus det nylagda mahognydäcket ska lyftas över som en enhet på din andra Sweet?

 

sten

post-3061-1394235800,5666_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jisses....så snyggt. Har inget med tråden att göra men det däcket var vackert !!!! / Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, ja ngt sådant hade jag i tankarna. anledningen till att däcket inte lagts på rätt båt från början är helt enkelt så att vi kunnat arbeta paralellt, dvs insidan på den som skall användas, och malla däcket på den som inte skall renoveras.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du ett plywooddäck att skruva det nya däcket i, sen ska det lossas i delar och flyttas över till den färdiga båten?

Hur vet du att du har exakt samma breddmått på båda SSarna, annars stämmer ju inte skarndäckens bredd.

Plus att du måste ha en relingslist utanpå däcket mot skrovet.

Förstår inte vitsen med att bygga på båten som INTE ska ha däcket, det blir ju dubbelt arbete-tid.

Du har ju bråttom, bygg på den färdiga båten istället.

Har du allt material, mahogny-oregon-epoxi osv?

sten

post-3061-1394235800,8127_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sten, tack för engagemanget men tyvärr är jag inte ngn snickare själv utan har bara betalt en båtbyggare för att utföra arbetet, och nu är vi tyvärr i ett moment 22...

Jag har ett plywooddäck idag som jag vill flytta över till den nya båten, sedan lägga klart med mhogny ( att relingslist, samt listen däcket fäster i måste göras) 

Om du har ytterligare goda råd får du gärna dela med dig, tack!

(angående bråttom måste jag bara berätta för dig att det har jag inte, utan snarare så är det så att mitt tålamod verkligen håller på att ta slut. Efter 8års väntan efter det att snickaren fick betalt, ligger båten fortfarande på land i hans garage. vet inte om man skall skratta eller gråta åt detta...;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du kommit så här långt?

Kontakta mig på 1734hansson@telia.com

 

sten

post-3061-1394235801,2949_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite dålig uppföljning av Sweet Sixteen klubben.

sten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snyggt, då har du kommit en bit på väg.

Motor, dynor, reglage?

 

mvh

sten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

javisst, tror det är originaldynorna t.o.m (svarta och gula), och motor har jag fått tag på en nyrenoverad 65'a Mercury 50hk, så det blir helt ok även om den är ca 5år för ny, reglage följde med. Det som behöver fixas mer är själva styrningen för det som satt på från början var två vajrar som löpte på vardera sidan i båten med taljor, kanske inte det som jag vill ha nu. Sedan skall det ju bottenmålas, fernissas 6ggr till i år, osv osv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag har med det hela att göra...

Men JÖSSES vilket snyggt däck...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...