Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Gäst Hans Roth

Puzzle 36

Rekommendera Poster

Gäst Hans Roth

Hej! Har blivit intresserad i en Puzzle 36 och undrar om någon har lite information om båten, kanske någon som har bilder. Tacksam för all information. Tack på förhand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag seglade en Puzzle 36 i Medelhavet för några år sen. Mina erfarenheter är lite blandade. En komfortmässigt trevlig båt fast med dåligt planerad ruff. Har för mig det fanns två olika planlösningar, vi hade den med färre kojer (4?). På en 36-fotare vill jag nog ha 6 kojer. Båten vi hade seglade uselt, men det kan bero på 10 års intensivt utnyttjande i Medelhavet så att seglen var helt slut. Ägarna hade drabbats av allvarliga delamineringar i förskeppet under en storm, vilket sätter ett litet frågetecken för byggkvalitén. Johannes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst dogge

tjenare Hans!! min familj har en puzzle 36 -91:a som går toppen! planlösnignen är den verisionen som har en u-soffa och en rak soffa! våran puzzle är det 43:e ex:et. seglar bra i undan-vind och halv-vind. inte lika bra i motvidn / kryss. en båt som du får MYCKET för pengarna! skulle kunna gissa att den går för ca. 700 lakan med mycket utrustning.Den enda bristen är att den inte har 2st akterruffer. men leta på efter puzzle!! lys-talet är 1.16, men kan inte stämma. måste va nånstans runt 1.20. ha det bra!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...