Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
2655

? packning mellan drev o sköld

Rekommendera Poster

Hej

har en omc 460 7,5L 340hk, förra  ägaren bytte gamla cobra till vp sx dp,ja tog bort drevet o det fanns ingen packning,bytte stölager, det kommer in vatten,dax att byta lager igen,på drevia säjer de att de inte ska va nå packnig, hur i hell bir de tätt då, trött på att byta lager,någon som vet ???  Tack

post-24157-1394235794,3293_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har ett likadant drev till  min Renken  och oavsett om det är ett omc drev eller sxdrev så skall det vara en packning mellan.

mvh kurran

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Njaa, jag e inte så hemma på Volvo, men jag tror inte det ska vara nån packning mellan drev och bälghus på sx.. Den tätar på samma sätt som Mercruiser´ s Bravo drev.. D.v.s den del av drevet som går in i bälghuset (där axeln sitter) tätar mot gummit på drivknutsbälgen.. När bälgen blir gammal och gummit hårt så tätar det inte längre.. Så boten är att byta bälgen.. Kan inte svära på detta dock, bara vad jag hört från flertalet som har eller haft detta problem, som tyvärr inte är ovanligt.....

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

så säger drevia också, bälgen är ny, jag får göra ett nytt försök o täta bälgen.

tack för visat int  cj

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...