Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Groenling

Bästa båttidning för motorbåtsfolk?

Rekommendera Poster

Hej, min fru är bibliotekarie och ansvarar bl.a. för inköp av tidningar. Nuförtiden har de abonnerat Båtnytt. Men är detta den bästa tidningen för motorbåtsfolk? Vad tycker ni?

/Sven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När det gäller motorbåtar så är det nog Vi Båtägare som fokuserar mest på det. Men sedan om inehållet är det bästa med tester och dyligt debatteras det vilt om här. Men den tar i alla fall upp mer om motorbåtar och prylar till dessa än Båtnytt. Dom kallar sig ju även motorbåtstidningen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Övergav Båtnytt när PraktisktBåtägande kom har haft den sedan nr 1 och har inte ångrat mig en sekund, det är en tidning för mig med vad jag tror en ganska normal börs och därför faller 2-3 Miljonersbåtar bort för mig ;-) men det bäst är alla tips för oss hemmapulare med allt från byte av bordsgenomförning till vax och plast

M.H.V

Kenbja

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte hitta ngn tidning alls som faller mig i smaken. Att läsa om Nordwests nya 370 eller 55 fots Najader är för mig totalt ointressant. Tycker även att annonserna oftast är ointressanta, allt känns svindyrt - värmare för 12000 spänn, ankarspel för lika mycket etc etc...

Läser hellre katalogen från Erlandssons Brygga eller Sea Sea!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Hej om din fru nu är bibliotekarie och sköter detta så borde hon ju ta in alla båttidningar, för mångfaldens skull osv. Det är ju inga stora pengar det rör sig om och det ena brukar inte förta det andra, själv läser jag allt jag kommer över och prem på både båt och biltidningarCool mvh suzz

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett inte helt oväntat inlägg från admin på en site som ägs av ett tidningsförlag. Men är ändå beredd att hålla med.

Ska jag välja ut en tidning så skulle det bli PB.

Ska jag välja ut sämsta tidning så blir det Båtliv. Senaste numret var den vanliga lite lustiga blandningen; gnäll om klåfingriga byråkrater kombinerat med upprördhet över samhällets och skattebetalarnas snålhet och oförstånd gentemot fritidsbåtskollektivet. Kryddat med tester där (journalistens?) båt utrustas med flotta tillbehör från någon välexponerad leverantör och nyhetsnotiser bestående av pressmeddelanden från de företag som haft den goda smaken att samtidigt köpa betald annonsplats.



Senast ändrad av Flipperskeppare | 21 februari 2009 | 14:39

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej det räcker med en.
Har man läst en, så har man läst alla och av vilken årgång som helst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Tycker  helt klart att Praktiskt båtägande är den bästa. därefter Båtnytt och sämst Vibåtägare,

Vi båtägare borde vara den tidning som passar min stil bäst men dom är för oseriösa tycker jag och slänger sig altförofta med faktafel i sina tester och repotage.

/Daniel



Senast ändrad av Yammamoto250 | 22 februari 2009 | 17:20

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Daniel, det var även min uppfattning: tidningen skulle passa bäst, men skillnaden är som AutoMotorSport och Motormänne :-)

Tack för era synpunkter

Sven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag läser: PB Båt liv På Kryss, Båtologen och Länspumpen

Saxat från: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=269124

Men när ViB  påstod att Albin O21 är en diesel måste jag protestera. Trovärdigheten i vad som står i tidningen sjunker om inte medarbetarna vet bättre. Jag slutade köpa Båtnytt när de hade infört en artikel om diodinkoppling för laddning av batteribanken i båtar. Artikeln var saxad ur Jon Winges bok Ström Ombord det är sakfel i texten. Jag skrev till BN och påpekade felet. Ingen rättelse i nästa nummer av Bn, inget svarsbrev till mej om min anmärkning. Bara tystnad, så nu tror alla som läst boken och Båtnytt´ s lånade artikel att spänningsfallat halveras om man parallellkopplar 2 dioder. Ingen uppgift i BN att text och bilder var saxade  ur boken.   Rynkar Min tilltro till expert/facktidningar är inte så stor längre. Ok att det kan bli fel, men stå upp och inför rättelse om ni är måna om läsarnas förtroende.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prenumererar på Båtnytt/Vi båtägare/Båtliv och får PB när min pappa har läst den. Alla tidningar har sin charm. Det beror på vilket humör man är på. Det bästa är att man inte behöver vänta så länge mellan högtidsstunderna när man kryper upp i soffan en fredagskväll med en kall öl och en oläst båttidningCool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag läste kåttidning, men det är väl samma sak Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker båtnytt och vi båtägare är klart sämst. PB är okej som tidning, men den har inga (eller väldigt sällan) artiklar som intersserar mig. Båtliv tycker jag är bäst (minst dålig).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är olika grupper båtfolk som läser dessa tidningar, gissar jag:

Båtnytt -- har ingen/liten/ny båt och funderar på att köpa större. Anlitar varv för service och reparationer.

Vi båtägare -- har stor motorbåt och gillar snabba båtar. Extra intresserad av motorer.

Praktiskt båtägande -- har gammal båt med gott om problem, fixar helst allt själv.

Jag tycker inte att den är bäst, men nog är det Båtnytt som riktar sig till flest. Så bibliotekarien har valt rätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PB helt klart, och båtliv (gratis tidningen) är ibland mycket bra, Skyllermarks med sina olika tester har man lärt sig ett o annat b,l,a vad och hur bra en tångamperemeter är!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båt liv, gratis? Får du den genom din båtklubb? Då kostar den båtklubben 50 - 60 Kr om året och medlem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Givetvis så kostar den men genom att vara medlem i en båtklubb så får väl alla den eller? och dom flesta är väl medlem i det ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...