Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
chaparral265

Gotland v.28, fler rookies som vill över?

Rekommendera Poster

Hej på er,

Tänkte på detta enkla sätt höra mig för om det eventuellt finns någon mer som är intresserad av att slå följe över till Visby vecka 28 kommande sommar. Själv har jag ingen erfarenhet av detta, men har förstått att en bra utgångspunkt är Landsort (för oss i Stockholm). Jag och min familj åker en Bavaria 29 och marschar runt 22 knop, om vinden tillåter detta. Idén är givetvis att lugna fru o barn med att vi är fler som har sällskap över

Intresse, någon?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Har haft samma tankar men med skillnad att gå rutten Huvudskär-Gotska sandön-Fårö-Gotland för att minska sträckan över öppet hav( förmånen att besöka Gotska Sandön).

Dock har vi inte bestämt oss till 100% ännu eller vilken vecka. Funderar eventuellt på att gå lilla kanalturen istället. Länk Ett krav som jag har ställt till mig själv är att överfarten endast skulle bli av om man kunde göra sällskap med en annan båt (för att hålla familjen lugn). Jag marschar också 22 knop med vår Bella Falcon.

Vi kanske kan hålla det öppet ett tag framöver så vet man ändå att möjligheten finns. Det kanske blir fler som hakar på. Vi kan hjälpas åt att lyfta upp tråden med jämna mellanrum fram till sommaren.Skrattande

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kanske kan hålla det öppet ett tag framöver så vet man ändå att möjligheten finns. Det kanske blir fler som hakar på. Vi kan hjälpas åt att lyfta upp tråden med jämna mellanrum fram till sommaren.Skrattande

Självklart!

Såg ditt intresse i tråd från förra året via sökfunktionen. Gotska sandön är ingen omöjlighet för oss heller, har bara ingen jolle för tillfället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte heller någon jolle. Jag tänkte att om vi ska gå över så kommer vi skaffa en ur säkerhetssynpunkt (hängslen och livrem). Kan inte ersätta en livflotte om det blåser men under de förhållandena går man inte över i alla fall. Men blir det kanalturen så går pengarna till trailingavgifen istället Rynkar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag ska gå över från öland (Byxelkrok) V. 28 i rak ostlig riktning till Klintehamn med fru och 2 barn...jag tuffar på i 8knop iof. men en liten caravan över borde bli kul. Speciellt om alla har radio...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man blir sugen på en sådan här tripp.

Går förvisso i så fall från runt Harstena-nejden troligen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den här tråden kan väl hållas lite levande. Vi har eventuellt funderat på att gå över från Stockholm, men då någon vecka innan.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi går från Västervik men ska troligen hämta/lämna barn på Öland innan därför stannar vi till där. Snygg båt du har måste jag tillägga..härligt med flybridge va.?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

vi går också i gotlandstankar. Jag har seglat många gånger, men känner att det skulle vara tryggt att samåka med någon nu när man kör motorbåt. Ingen vecka planerad ännu, men vi kan väl hålla kontakten så får vi se när sommaren närmar sig...

mvh

Markus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det har nu gått några månader så jag tänkte bumpa upp den här tråden så får vi se om det finns fler med intresse?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...