Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Stone_77

Vad har jag köpt för någon båt???

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga därute!!

Fick/köpte en båt för 500 spänn i september, den har legat i en trädgård i 4 år under ett äppelträd så den är ju inte direkt i topp skick.

har ett litet problem med båten och det är att jag inte vet vad det är för märke på den, spelar ju egentligen inte någon större roll men det hade varit kul att veta. är det någon som känner igen den får ni gärna berätta för den förre ägaren vet inte heller vad det är för någon. den är ca 5 meter lång och hardtoppen är ett hemmabygge.

glad för svar.

Martin

post-10005420-1394235742,4165_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Liknar väl kanske till viss del en Crescent, men svårt. Lägg gärna upp fler bilder, kanske någon som känner igen något, typ inuti eller så...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Liknar väldigt mycket en Crescent, de hade en modell som hette 50 Cabin och nog liknar skrovet den. Crescent hade säkert nån öpen båt baserat på det skrovet också.
Plöj igenom Crescents kataloger på deras hemsida (även äldre kataloger), kanske du hittar nåt modell som passar in på din: http://www.crescent-boats.se/sv/kataloger.htm

Bild på en Crescent 50 Cabin här bedvid.

/Bo



Senast ändrad av bossee | 11 januari 2009 | 22:36

post-1495-1394235742,7856_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fler bilder finns i fotoalbumet.

Ingick motor också för 500 kronor?

Ordentlig tvättning med starkt medel, och sedan rubbin, polish och vax - då har du en skinande skönhet till våren . . .

Nog liknar den båten på bilden ovan.

Lycka till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för bra svar... ska genast kolla igenom katalogen på crescents hemsida...

Motorn ingick inte men jag hittade en suzuki 50hk från början av 80 talet för 9000 nyservad på en firma så jag är ganska nöjd ändå...

har dessutom köpt ett gammalt tält som jag tänkte sy om till kapell för 500 kronor så har jag tur och allt funkar som det ska så har jag en båt för dryga 10000... Glad Kan bli en rolig sommar...

Det finns fler bilder i min sjöbod på både båt och motor...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...