Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
davahl

Bensindunk med hjul

Rekommendera Poster

Tjena.

Någon som vet var man kan köpa de stora 50-60 liters bensindunkar med hjul och tappkran?

Har för mig att jag läst om en svensk återförsäljare men kan inte hitta sidan.

//David

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag medSkrattande. Rymmer den 14 gallon? Hur mycket är det. Är det inte olika mått US & GB?

cn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste ju vara enklare att dra fast ett oljefat på en pirra? Fyll bara i 50-60 liter, klart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis den jag menar! Fullkomligt fantastisk uppfinning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag beställer en från USA idag. Fler som är intresserade så kan jag ta hem ett par extra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om man kollar på länken hos boatbandit så verkar den gå på nästan 4500kr klar här i Sverige.

Det måste finnas betydligt billigare modeller att hitta här

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ser nu att Duells har dem för halva priset jämfört med att köpa från BoatBandit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittar vi på samma grej? Jag ser 129 dollar? Vilket torde bli ca 1500 kr i Sverige?

//Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ni vunnit på tipset?  Vi pratar väl plastdunk?  En pirra och en pump för ändamålet finns hos t.ex. Jula för ett par hundralappar.  Sedan behövs ett fat som ni kan få gratis och ett par billiga spännband.  Men som vanligt så är båtmänniskorna totalt blinda och öppnar plånboken på vid gavel så fort båtnasarna nyserFlört 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

129$ blir ca 1000kr i usa

129$ för produkten 297$ i frakt ca 127$ tull moms=553$ i Sverige = 4300kr om man handlar från Boat Bandit

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Va f-n, är frakten 297 dolares???? Det var väldans dyrt de om det stämmer!

//T.

Edit: Ja det stämmer ju, heja Duells!



Senast ändrad av ThomasS | 19 december 2008 | 07:54

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat den billigare. Har den hemma för 12-1400.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De var riktigt billiga på den produkten och frakten, kollade man sen på plottrarna så var de riktigt dyra i stället

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Här är en länk där man kan köpa den i sweden! under 2000:- http://www.duells.se/katalog/frames.asp?sida=search_result Kanske något att investera i nu när alla sjömackar lägger ner? God Jul länken funkar inte men duells.se klicka på marinfliken,därefter bränsletankar,sedan bränsletankar Scepter,och sist Scepter tankstation!!



Senast ändrad av 350mag | 20 december 2008 | 10:22

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En dyr lösning som borde gå att ersätta med två jeep-dunkar om man bara hittar en bra lösning för slang med kran på.

Förslag till slang med kran på?

Bifogar bild på anslutningsslangen men behöver hitta lämplig kranlösning.

Tankar alltid min S64:a med jeepdunk men struligt med påfyllnad då tanklocket sitter på utsidan av relingskanten. Till Jeep-dunkar finns anslutningslock med slang men är lurigt och kräver någon som håller fast slangen och för ned i tankhålet.

 

(tur att jag har virusskydd på datorn, just genomlidit en släng av årets vinterkräksjuka, så man inte smittar någonSkäms)

mvh Roland

 

post-4060-1394235721,9067_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det kanske räcker att tanka med smådunkar,det kanske känns billigare än att fylla dom stora?????????????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Perfekt lösning. Har en liten tank på 190 liter och man sparar en del på att tanka via dunk och är värt arbetet om man inte förbrukar stora mängder.

 

Tackar för tippset.

mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en flaka som jag kastar ett oljefat på och pruttar iväg o fyller,Ner till kajen och fyll båten, simpelt om man har en flaka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Avstår från att bli förnedrad med trams som lilla du Skit i att läsa inläggen om du inte är vuxen nog att uppföra dig.

Jo jag tankar min båt via dunk och tänker fortsätta med det, speciellt efter vad jag läst om skit och vatten i bensin från sjömackar. Dessutom sparar jag pengar på så sätt.

Sjömacken ca 14 kr/liter, landbacken samtidig ca 11 kr/liter

En dunk = 20 liter ger 60 kr och två dunkar brukar jag köpa per gång vilket ger 120 kr per gång.

Macken ligger på väg till affären när man köper mat så ingen extra resväg.

10 gånger per år brukar det bli och jag sparar ca 1200 kr/per sässong. Vad jag sparar på att ha ren och fin bensin i tanken vet bara de som råkat ut för problem.

Besparingen motsvarar ca 2-3 helflaskor fin whiskey men de kanske man hellre avstår ifrån om man är så fin i kanten att man inte kan bära ett par dunkar.. 

mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...