Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
crilleb

lacka teakdäck

Rekommendera Poster

Hej har ett teak däck som läcker in vatten undra om man kan få det tätt om man lackar det?Det skulle vara betydligt lättare än att nåta om hela däcket.Skulle vilja ha några bra råd.

Eller har man förstört det

MVH christer

post-43128-1394235671,3916_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snyggt däck!!

Som sagt. Lackning förslår inte för detta.

Men inte måste du nåta om hela däcket? Eller är det så illa?? Försök lista ut var nåten är dålig/har släppt mot teaken. Fixa den delen. Det finns nog inga andra genvägar.

Lycka till!

Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror på, skulle jag säga. Det beror dels på vilken lack det är och dels på om man tillsatt halkanix eller motsvarande sand i lacken.

Jag hade LeTonk:s fernissa på ett litet däck och skarndäck. Det var fantastiskt bra grepp för gummisulorna även när det regnat. Men fernissan fick inte härda flera år utan behövde ett nytt lager varje år för att hålla greppet. Å andra sidan är leTonk inte så slitstarkt.

Med lite sand i fernissan så har man lika bra grepp som ett som målats med halkanix i färgen, d.v.s. ganska bra. Men det blir ju ingen spegel av det...

Men täta med ny nåt istället för att fernissa. Jag tror att ett rent teakdäck ger utmärkt grepp.

Mats

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CoolDet enda sättet att med någon lack få det tätt är Coelan,det funkar bra,mycket bra,men det kostar ca 3000 för en 30fotare.kolla på classic marin/classic boats så får du se resultat av coelanbeh:jätteflotta däck och täta  vänligen Erland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...