Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Setter

styrpulpet 5,5 - 6 m

Rekommendera Poster

Jag tror det kan vara rätt tid snart att gå in och köpa en större båt inför nästa sommar. Jag har dock svårt att hitta bland alla modeller. Mest har jag tittat på Uttern 5602/s56, Ryds 550 gts. Kan ni hjälpa mig med fler alternativ? Jag vill alltså ha en båt med mittpulpet, ca 5,5 - 6 meter och utombordare runt 90 hk. Gärna en med erkänt bra sjöegenskaper. Jag avser att köpa begagnat och priset bör inte överstiga 150k.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ju en båt som är överlägsen alla andra i denna klass. Silver shark 580. Dock lite över din prisklass men det är bra prutläge just nu med hänsyn till finanskrisen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var ju bra tips. 555:an har jag ju blickat lite på någon gång, men tyckt att designen har varit lite för vågad. Dock har jag aldrig sett någon i verkligheten. Priserna är ju helt rätt, redan som oprutat. Hur menar du att man kan gå ner i mittpulpeten? Sharken är mycket riktigt lite över det jag tänkt mig, men då har man ju inte prisförhandlat ännu.

Finns det fler ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yamarins 56 modell finns med bade mitt och sidopulpet. vet dock ej om man far en for 150k riktigt? Ryds 568 ska ha ett erkant bra skrov oxa. med risk for att trampa pa nagons omma tar sa skulle jag vara tveksam till Ornvik. Har bade statt en del i batpress och hort en del fran andra att kvaliteten inte ar pa topp. de brukar inte vara ngra direkt testvinnare heller.. personligen skulle jag valja alla de andra nordiska tillverkarna framfor Ornvik (som eg inte ar en nordisk tillverkar langre). Men ett batval ar ju hogst personligt sa.. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan tipsa om en trevlig mittpulpetare på 5.5 m, Nordic 55 Centera. Har en själv.

Går bra i sjön och bra planerad med stora stuvutrymmen och bra med sittplatser.

http://www.batnet.se/nordicbatar/

//df90

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ryds 568 har jag också hört gott om, men jag tycker det verkar bökigt med en sidopulpet där den andra personen sitter instängd och föraren måste flytta på sig för att den andre skall kunna komma förbi. Det kommer väl en gts-modell snart men den lär inte passa mitt prisläge. Beträffande Nordic har jag aldrig hört talas om dem och jag blir väl lite skeptisk till halvfabrikat och hemmabyggen. Kvaliten brukar inte vara den bästa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget ont om Nordic eller andra liknande marken. Jag skulle anda rekommendera ngn av de storre kanda tillverkarna med tanke p[ forhoppningsvis battre andrahandsvarde, jamnare produktionskavlitet, framtida reklamationer mm. vi gar in i en lagkonjuktur och det ar alltid en eller annan smaspelare som brukar fa kasta in handduken i sadana tider.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en skjutdörr till höger om ratten på bilden.

Där är typ utrymme för dynor mm. Man kan teoretiskt sett ligga där inne. Iaf sitta på kanten å vänta ut regent. Jag å tjejen har iaf suttit inne å väntat på solen en gång i sommar. trångt men torrt.

Det är större än vad man tror.

 

post-11938-1394235667,0138_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Örnvik är egentligen Quicksilver. Å jag har inte hört mer negativt om dem än om andra.

Uttern med sina sneda skrov, Ryds med sprickor i gelcoaten, Yamarin med en helt felkonsturerad tank/båt som läckte.

Summa summarum så kan man såklart ha otur.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte en Bella 640R, bra stor stabil mittpulpetare. Jag har en till övers båt -90 motor -00  115 Johnsson med obromsad trailer.

post-10004804-1394235667,0766_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla även olympiq 500 cc och 500 c finns även 580 cc och de har bra priser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...