Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
CraneIsland

Evinrude Military Multi Fuel

Rekommendera Poster

Är det någon som vet mer om den här miltärmodellen från Evinrude som verkar vara tillgänglig? Går den att köpa i Sverige?  Vad kan den kosta? Och inte minst, hur mycket substans kan det vara?

Jag kan inte påstå att jag är på jakt efter en motor som går att köra på allt som brinner, men däremot en motor som stoppar för mycket stryk, året runt.

Det finns så klart mer information på Evinrudes egen site (US), fast det gick inte att direktlänka dit.

http://www.spooled.com.au/Article:1408

- en spontan och stor nackdel jag själv märkte är att motorn bara verka funka med rorkult och ej elstart. om det stämmer så sprack allting redan där...



Senast ändrad av CraneIsland | 28 september 2008 | 09:14

post-26494-1394235635,9819_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det var samma med en Yamaha modell  det var ett antal 75 hk som hittade hit i början på 90 talet.

efter vad jag hörde så var de avsedda för natostyrkor i Irak

de var med rorkult & ingen elstart

 

Tomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, ingen ratt och ej elstart verkar onödigt jobbigt. Det kan inte vara så lockande säljargument... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skickade en fråga till Evinrude US och fick det här svaret: 

 

The Evinrude Multi Fuel engines are made specially for the Military that for certain missions and application has to run on other fuel than gasoline. For the usage you describe you will be much better off with a regular Evinrude E-Tec engine.

 

It’s not possible to get electric start on the 55 Multifuel and it’s not possible to use it with remote control / remote steering.

 

It will be available, the pricing is not finalized yet but it will be more than twice the price of a Evinrude E-Tec 60 HP.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...