Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
lucretias

Tips om större öppen båt 6-7 m

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja ha tips på en större öppen båt med inombordare i prisläget upp till 150-160 000. Jag söker i första hand en båt av typ stadig styrpulpetsbåt med skyddad plats för 2-3 pers. Inga HT båtar eller campingvarianter av intresse.

 

Tack på förhand

Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beason 666WA är en UNDERBAR båt.

Kan vara svårt att hitta i din prisklass, men dom finns helt klart.

Länkar till en vanlig 666 om det skulle kunna falla på läppen:

http://www.annonsborsen.se/baatar-3/beason-666-521944.html

 

EDIT: Men som sagt, det är cabinversionen så den kanske inte är vad du söker. WA:n har samma skrov annars o är underbar i sjön och suverän att fiska från.

 



Senast ändrad av KillerBoo | 05 september 2008 | 14:28

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla Trophy 2052 den är kraftigt byggd och går tryggt i sjön samt har en del plats inne,men kvar durkytan ute finns även med lilla Mercruser 1.7Diesel men då ett snäpp dyrare !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. trophy är ganska OK. Den ligger dock lite för högt i pris. Storleksmässigt är den bra. En walk around bår är idealisk, men priserna åker en bit över vad vi tänkt lägga ned just för tillfället (150 000) Vi ska se om vi kan finna någon större Ryds, yamarin eller kanske Örnvik.

Det mest idela vore att hitta något fint skrov för ett bra pris och därefter installera nåfon begagnat inombordare i bättre genomgånget skick.

Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

..en USA dc ..  goa grejer för lite pengar !

Sea ray   chris craft  bayliner  maxum 4winns ..osv !

 

Tänk om, tänk till ........Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Mats

Innan du bestämt dig, så kan du lägga till 1-2 meter båt för de pengar avsatt från en början. Priserna är på väg neråt, och om du har lite is i magen så kan du säkert göra en hyfsad affär.

Som prisutvecklingen är nu, så ska du avvakta hösten och vintern så kan du få mer båt för pengarna.

Jag kan rekommendera en Sea Ray, då får du en bra båt med goda egenskaper samt kul att köra till bra pengar, självklart kommer flera tillverkare finnas till rätt pris. Men känslan och utbudet styr dig mot en Sea Ray.

 

Lycka till

/Uffe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ryds 600 GTS med utombordare finns det ett par på Blocket i din priskklass. En från 2001 med 115 hk, en från 1997 med 150 hk.

Varför vill du nödvändigt ha inombordare?

Det begränsar ju urvalet drastiskt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går du ner i längd till 5,76 meter längd så finns nya modellen Ryds 18 GTS med 135 hk inombordare --- samma skrov som Ryds 568 GTI, en båt som många skriver om här på Maringuiden.

Hittade en på Blocket årsmodell 2006 för 193.000 kr:

http://www.blocket.se/vi/16903193.htm?ca=11_s

Kanske går att pruta ner till din prisklass?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för alla svar.

 

Anledningen till att vi väljer inombordare trot begränsning av utbud är två. Först och främst bedömer jag att stöldriken minskar ngt och dels så sjunker premien betydligt i Stockholmsområdet.

Vi har fastnat för en lite dyrare kategori och har beslutat oss för att försöka finna en Uttern 6402. Det finns ett tiotal ute på blocket, båtbörsen och andra siter. Priserna pendlar mellan 195000-240000. Vi talar med några nu och priset ligger runt 180-195 000 just nu.

Jag tar gärna emot Era eventuella synpunkter på denna båten, som vi efter många tips har fastnat för.

 

Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Mats.

Jag tycker ju helt klart att du skall tänja lite på prisramarna och satsa på en sån här Flört

 

Hälsn,

Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

..som att fråga vad klockan är ...fast man egentligen vill till kiosken och köpa glass !?!?!Flört

 

 

post-11345-1394235622,4412_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej men vänta nu!!

Han måste väl förtusan ha menat en 6402!!!Obestämd

Samtidigt vet man inte med vissa inlägg. Det var en kille inne och frågade bl.a. om Yamarin 59 kontra en Anytec 750. En trevlig kille och pengarna hade ingen större betydelse. Någon förklarade att det var lite skillnad mellan båtarna.

Det slutade med att han köpte en Anytecen och en 250hk (tror jag) Yamma. Han tyckte senare att den gick bra, men att den var lite smal.Glad



Senast ändrad av Peaky | 13 september 2008 | 00:45

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag inte för att jag förstår vad Jocke-SeaRay  menade med sitt inlägg, men ja, naturligtvis menade jag 6402 föregångare till S64..

Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mats!

Han menade att frågan inte var relevant i förhållande till den båt du valde och trodde liksom jag att du valde en storleksmässligt helt annorlunda båt, än den du ursprungligen frågade efter.

Typ:

Vad ska jag köpa för äppelsort.

-Blev det Åkerö?

Nää... jag köpte ett päron!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

... det blev lite skillnad när din båt helt plötsligt blev en  6402 ..Flört

 

( trodde att du köpte en roddbåt först ..hahahah   4602  Förvånad )

 

 

Lycka till med nya fina båten !

post-11345-1394235625,2617_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...