Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
ciaraud

säljar-ångest!

Rekommendera Poster

Vi satt ut vår båt på blocket i går och har blivit helt överösta med svar till vår stora förskräckelse.

Vi trodde att det inte var något drag i begagnat-marknaden nu och såg det hela som en generalrepetition inför våren.

Nu måste vi snabbt göra båten visningsklar för redan i helgen vill de första komma och se den och nästa helg kommer flera sällskap bla från västkusten och östergötland upp.

Vi har fått göra ett tidschema så att alla ska få tid på sig att kolla båten

 

Jag tror det kallas seperationsångest det jag har.

Nu blir det kanske inga mer seglingar förrän 2011 Gråter

post-2001-1394235608,1167_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad det är för båt som är så eftertraktad??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är det som är så lustigt - det är en Albin Nova och det finns 10 till på Blocket just nu så jag trodde inte att det var sådant drag. Men de som ringt har sett flera av Novorna redan och inte tycket att de är fina så det är väl därför. Vår är fin.

 

post-2001-1394235608,1825_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halvputsat och halvklart men de som kommer i morgon vet att vi inte är färdiga för visning riktigt ännu. De första kommer från Karlstad kl 8 och nästa kommer vid 11. Sedan får vi fortsätta att putsa upp båten till riktiga visningshelgenn 13-14/9.

Förstår inte hur vi ska överleva utan båt, hoppas nästan att ingen vill ha henne.

 

 

post-2001-1394235610,7115_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför detta gnäll?

Sätter man ut båten till försäljning så är man väl bara glad för intresset?
Och ni har väl redan beställt en ny båt?
Givetevis så önskar jag er en bra affär, men fattar inte ett jota vad denna tråd handlar om..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förlåt!

Ville bara skriva av mig lite sorg.

Att sälja en båt man verkligen gillar är inte alls lätt, även om man vet att det kommer en ny som vi föhoppningsvis kommer att gilla ännu mer (år 2011).

Sedan är det självklart positiva att intresset är stort när man väl behöver sälja.

 

Men då slutar vi denna tråd.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förlåt, varför då? jag tycker absolut du skall fortsätta denna tråd, vad är det för fel att glädjas om du lyckas sälja din båt som för övrigt verkar vara i ett väldigt fint skick. Det är klart man får separationsångest om man säljer en båt man tycker om! Varför ta beslutet att sälja 2 säsonger innan leverans av den nya? Vad blir det efter novan?

Lycka till!

 

Mats

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Va konstig den här tråden blev!

För er som undrade: vi kommer inte kunna använda vår Nova de närmsta två åren då all ledig tid kommer att gå till att bygga vår nästa båt- därför ska vi sälja den.

Försäljningen verkar gå bra men vi har lovat några till att få titta på henne så inget avgörs förräns efter nästa helg.

Den båt vi ska bygga är en Linjett 37.

 

Nu tänker inte jag skriva mer i denna tråd men är ni intresserade hur det går så gå in på vår hemsida. Adressen finns nedanför

 

post-2001-1394235611,1985_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...