Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Thorsson

Hej Behöver hjälp att hitta en båt

Rekommendera Poster

Hej tänkte köpa mig en ny båt som jag kan fiska och ut och dyka med vill inte ha kapell på båten. Har kolla på Örnvik Pilothouse 580 och yamarin 5800 c. Örnvik 580 har alla jag pratat med av rått mig att köpa p.g.a dålig kvalite och dåliga sjö egenskaper. Är verkligen Örnvik Pilothouse 580 så dåliga?

MvH Johan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det beror nog vem du pratar med. Det finns massor med trådar här på forumet om att Ryds spricker i gelcoaten, Uttern har sneda skrov etc. Så det ända är nog att bilda dig en uppfattnign på egen hand. Jag har en Örnvik 555 Commander som jag är jättenöjd med. Den är från -05 å köpte den i somras men ser ut som ny. Det är klart, de kunde väl ha lagt nån krona till på beslag etc men det går ju å byta själv.

Sen är ju just Pilothouse en modell som är lite annorlunda, rätt högbyggd så då får väl sjöegenskaperna stryka lite på foten. Men skulle jag använda båten till exempelvis trolling så verkar den ju perfekt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jo jag får nog åka å prov köra några örnvik å se själv..tack för tipsen Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk efter hur du ska köra i för sjö. Örnvik med pilothus är ganska platt i botten och har en liten köl, den blir ganska stötig i lite kraftigare sjö så ska du åka i lite större sjöar typ Vänern eller Vättern Så tänk till ett varv till För övrigt är det gott om plats och min kompis som har en580 är mycket nöjd med sin båt.

 

 

 

 

Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...