Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
perland

yamarin 56sc eller amt 185r ???

Rekommendera Poster

Hej jag har ett dilemma , kan inte bestämma mej för en yamarin 56sc                             med 100hk yamaha 4t eller en AMT 185 r med en 115hk suzuki 4t .

tacksam för råd och tips ,för och nackdelar ,tror iofs att jag läst det mesta om varje modell så erfarenheter om resp modell vore guld värt

tack på förhand Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Per!

Verkar vara i det närmaste lika du kan komma gällande två olika båtar.

Jag har själv en 185 BR med 115 4t och är supernöjd, har haft båten en säsong nu och avverkat ca 50 timmar med allt från fisketurer ensam till 4 vuxna o 5 barn och har det varit något problem har det inte berott på båten....

Eftersom det är likadant skrov så får man väl anta att den beter sig väldigt lika i sjön.

Tror nog att du blir nöjd med Yamarinen också så det kanske är plånboken (Utrustningsnivån) som får avgöra.

Lycka till då jag tror du tittar på två bra båtar!

//Bosse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja du har nog rätt bosse , det kanske bara är att välja bort en och ta den andre Glad, priset är väll ungefär detsama ,

tack för svaret //per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ta AMTn lite dyrare tror jag det blir men AMTn har lite mera genomtänkta detaljer, som tex inbyggda lås till förvaringslådorna med samma nyckel över allt.

Och sen har den grå durk så smutsen lyser inte.

Den har väl 20 graders bottenvinkel också, men jag tror Yamman bara har 18 grader?

Själv så vill jag ha en 200 DC

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror som de andra att båda båtarna är bra.

Har själv Yamarin, skulle absolut välja det igen om jag stod i en valsituation.

Lycka till

LennartSkrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har 185R och är jättenöjd med den. Stabil och fin, även med 4 vuxna 3 barn vilket var sommarens rekord. Jag uppskattar också att den är så pass torr i kraftigare sjögång. Men det hör kanske storleken till?

Bästa båten jag har haft....fast jag ar ju bara haft just den ... men ändå :-) Jag har bara 90hk, men tycker det duger fint (drygt 35knop).

Om du är i västsverige kan du ju alltid skambuda på denna:

http://www.blocket.se/vi/17189112.htm?ca=15_s

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är ju säkert en väldans bra båt amt´ n . Jag har fått ett paketpris på 225:-som jag tycker verkar ärligt ,men sen plockar det iväg med plotter och trailer så det kanske hamnar på en 250:- tillslut. känns som lite i överkant för en styrpulpetare ?? . jag har också ett B alternativ en master 540 med yamaha 100 4t -2004 ganska utrustad för ca 130:- blir ganska kluven över penga gapet.:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Varför det? AMT har väl byggt Din Yamarin!? Och idag så är båtaran likvärdiga MEN man får mer finesser med AMT, små detaljer är förfinade!

Mvh P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du riktigt förstod vad jag menade, jag uttryckte mig nog oklart.

Försöker igen. Tror som de flesta att båda båtarna är bra, om det är på det sättet att de är lika bra, så väljer man naturligtvis efter egna erfarenheter och tycke och smak.

Anser bl.a att Yamarinen är snyggare, mer väletablerad på marknaden, att Yamaha motor är bättre.Om man har en båt och motor som gått 4 säsonger utan något fel blir man positivt inställd till produkten

Allt ovan är min subjektiva bedömning, men du frågade ju varför jag skulle välja Yamarinen.

Flört

 



Senast ändrad av bigl | 16 augusti 2008 | 23:02



Senast ändrad av bigl | 16 augusti 2008 | 23:16



Senast ändrad av bigl | 16 augusti 2008 | 23:19

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

AMT må ha byggt båtar åt Yamarin förr men det är Yamarin som har konstruerat Yamrinbåtarna och det är viss skillnad. Så man kan inte säga att AMT = Yamarin.

/Bo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Välj utan tvekan AMT:n, jag hade tre Yamarin 56SC innan jag gav upp pga. dålig kvalitet (se mina tidigare inlägg).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...