Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
nafen

Sprängskiss, Mercury Optimax 75 hk

Rekommendera Poster

Finns det någon som har en sprängskiss på en Mercury Optimax 75 hk (årsmodell 2007), eller möjligtvis en länk till någon sida där detta finns?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm Jag hittar bara de äldre modellerna med förgasarna på den sidan. Inte de nyare Optimaxmodellerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har fått problem med bränslet, tror jag måste tömma spareraren från fukt/kondens men hittar ingen diekt anvisning eller instruktion. har samma motor som denna. antar att det finns en slang på högersidan som man kan tömma ifrån. men har bara info från vissa sidor på nätet. finns det någon som har koll på detta? Reglaget piper med jamna mellan rum 4 ggr.

 

Mvh

Frenka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja just där slangen sitter finns det en skruv i framkant skruva ut skruven o lossa på slangen i bakkant då dränerer du det främre ut rymmet ,lika dant med det bakre ut rymmet,i det främre finns det en givare för vatten i bränslet

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Jag hittade slangen men det finns inget i den. Finns det 2 ställen att dränera? för så fort som man startar motorn så kommer det 4 pip varannan minut. och nu är nästan allt kollat.

Det finns bensin, olja, det är inte fukt i avskiljaren...

jag blir tokig snart...

Tack för hjälpen

Mvh

Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

skruv nhttp://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=4&path=MM~A0000001~M0000855~M0000858~C0019408&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0019415r 28 på två ställen att dränera,bör nog kopplas upp till ett data system o kolla felkod

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fyra tonsignaler varannan minut vatten i bränslet eller låg oljenivå  kolla att oljetanken är full.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...