Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
swenjo

Flipper 640 tankbyte hjälp

Rekommendera Poster

Hej .

Idag märkte jag att jag har massa bensin under motorn , pumpade ut nästan  20 liter för hand i dunk, torkade upp men ser att det sakta rinner till nytt,

Efter ha kopplat loss slangarna från tanken så kan det bara komma från Tanken,

Är det möjligt att en rostfri tank går sönder , båten är en 84:a, nu måste jag byta den men har ingen aning hur man gör  elöler var man får tag i en ny tank?

Någon som har några råd ?

Nicke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Allt kan gå sönder, så även rostfritt - utmattning av vibrationer och andra rörelser tar till slut hand om den saken, även med välgjorda grejor. Men varför byta? Vet du att den är så illa däran att en professionell svetsare inte kan fixa den?

Däremot kan den säkert vara ungefär hur besvärlig som helst att få ur.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Svarar fastän inlägget är ganska gammalt. Du har kanske inte fixat tanken ännu?

Tanken på Flipper 640 ligger under mellan stolarna under en avlång lucka som antagligen är popnitad. Jag har själv en 640:a och har haft upp tanken för kontroll. Inte så mycket jobb faktiskt. Din läcka kanske beror på slangproblem? Jag tror inte att bensinen kan läcka från tankens utrymme för där finns nog ingen förbindelse längst ner mot botten. Jag hade nämligen massor med vatten i tankutrymmet. Borrade ett hål upptill i durken där jag kan sticka ner en klen slang bakom tanken ner till botten för att suga upp eventuellt vatten. Var det vattnet kommer ifrån är svårt att säga. Någon liter per år numera. Antagligen kommer vattnet från kondensering.

Hälsningar från

Roslagen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...