Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
TeamHurt

En "Vad är det för någon mahogny båt?"

Rekommendera Poster

Tja... Jag ska börja tredje året på marinteknik i mariestad och köpte denna skuta i ödeshög som ska bli mitt projekt arbete i skolan nu under vintern. Men jag skulle vilja veta mer historia om den. Jag har kollat upp det gamla båtregistret och fått reda på detta:

COX80

Typ: Campingbåt

Längd: 500cm

Bredd: 190cm

Senast registrerad 89 i Tranås

Motor: 26kw och motornumret stämmer överens med den motorn som sitter på nu det är en Archimedes Penta 360 offshore.


Jag skulle som sagt vilja veta allt som går att veta om den i och med att jag ska renovera den under vintern.
Den liknar mycket en solö ruff men den båtens rutor och rutramar är mer rundade. Antagligen är den privatbyggd men hoppas att någon kommer på något.

Mer bilder på http://www.meli.se/xeroz18

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för länken Peter_K om ni kollar på bilden som heter snetthöger på den första länken i första inlägget så är den väldigt mycket likt denna båten http://w1.897.telia.com/~u89704516/p500v.jpg eller vad tycker ni ?

Nja ju mer jag tittar på det så. Rutorna stämmer inte riktigt överens

men jag tänkte kolla med sjöhistoriska på måndag om man kan få ritningar mejlade  eller om man köpa kopior.

.



Senast ändrad av TeamHurt | 01 augusti 2008 | 22:39

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sidorutan ser lite annorlunda ut, men visst kan det vara en Penta. Du kan också testa med att göra ett inlägg på trabatsakuten.nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

MM det är ju just rutorna som ser annorlunda ut hel tiden annars är den lik de flesta campingbåtarObestämd Men jag la in en frågan på träbåtsakuten för ca 1 vecka sen. Och jag har fått ett mycket intressant svår från en därifrån som kom in igår. men då stämmer ju istället inte måtten. Men jag ska gå ner å kontrollmäta båten. Och kolla runt lite till. Kolla gärna in bilden den är VÄLDIGT lik.

post-5750-1394235572,9196_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...