Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Reine

GPS köp i USA ?

Rekommendera Poster

Tänkte åka till USA (N.Y.) och köpa en GPS plotter, Raychart 435. Såg att billigaste priset var 6600SEK (ink localtax) i USA. Och här hemma är ca 10.500 det billigaste jag hittat... Är det någon som har några erfarenheter runt ett dylikt inköp

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Dennis K

Hej ! Ja jag har köpt en Raychart 435i i USA och den fungerar perfekt den är till och med förbered med svenskt språk alltså troligen exakt samma som finns i sverige. Köpte även sjökorten där men det är ett par dagars leverans tid på dessa. // Dennis K

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Reine

Tog du den på postorder från någon annan stat. Eller köpte du den lokalt. Får man även fråga vad den gick på ? :shock:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Dennis Kristensson

Hej ! Köpte den från en annan stat, kolla på Columbia marine, och prata med Kjell Stuvstad han är hjälpsam. Hälsa att du fått tipset från Dennis K. Pris cirka 780 US dollar. //Dennis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Bo

Köpte min för 9900 kr på Hjertmans (435 med intern antenn). Mycket bra bild. Ganska lättanvänd. Navionics Gold XL3 karta 17G används här (håller till i Vänern). Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köper du på postorder över en stats gräns utgår ingen moms. (localtax)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Björn

Hej ! läste ditt inlägg på maringuaiden om att handla gps och elektroniska sjökort i USA . jag undrar om du vet om det är svenska menyer i sjökorten . har en lowrance 3300c tänkte köpa Navionics gold Xl3 17g men vet ej om det är någon skilnad på de amerikanska och dom svenska korten .har du någon erfarenhet om det.mvh Björn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sjökorten är på svengelska, och i viss mån på tyska faktiskt (viss gästhamnsinfo). Navionics slängde ihop dom där korten lite för fort...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst bo karlsson

hej gå till webb adress : cabelas.com där säljer dom allt från gps till fiske tält

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på om det går att koppla på ekolod till Lowrance 3300 någon som vet?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk på att det är jobbigt med garantier, man måste skickatillbaka grejerna till USA för att få garantireparationer gjorda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vadå för nyhet?

 

Det testet är från 29 mars 2004, och inte någon nyhet.

Modellerna finns väl knappast kvar på marknaden.

 

Vad är det för amatör-site du hittat, för det kan väl knappast vara din egen.. \Sealed\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det så att köper man t.ex. en Garmin GPSMAP 525S från USA så är den identisk med dom som säljs i Sverige? Köper man sjökorten osv. från Sverige för att få på svenska och svenska vatten. Jag skall inhandla min första GPS-plotter så jag vet inte så mycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...