Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
bayliner2755

Teak durk bayliner 2755

Rekommendera Poster

Hej

Är det någon som har lagt teak eller något annat i durken på en bayliner 2755 för att få bort den där jä....ligt fula heltäckningsmattan så vore jag tacksam om ni kom med några tips.

Vet någon om det finns något färdigt paket att beställa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag la in teak i min wellcraft i våras, valde att köpa färdig nåtad teakplawod sedan mallade jag upp durken med kartong och sågade ut teaken. blev riktigt bra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena, jag är också sugen på att lägga teak i min wellcraft, du råkar inte ha några bilder på hur ditt resultat blev, eller bilder från själva arbetet? Vad kostade det dig att byta durk?

Mvh Björn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag lade teakdäck både invändigt och utvändigt.Har lite bilder steg för steg om du vill ha.De var lättare än jag trodde från början.Invändigt gjorde ja en (fuskvariant)där jag köpte 9mm teakplywood och ritade på nåt med en svart spritpenna sedan lackades de ca 10ggr och på de viset fick jag en ram runt som annars är svårt om man använder skivor.Men de funkar inte om det inte är skyddat från regn och rusk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gjorde teaddurk till min Four Winns i våras. använde SolidTeak som är färdignåtad igenom alltså ingen fusk plywood använde först mattan som mall till de riktiga mallarna i 6mm´ s plywood. och minskade mallarnas ytterdel med 50mm. Den bortsågade delen utgör mall till ytterramen efter en minskning med 5mm på insidan för nåten. Limmade hela kalaset är allt var acetontvättat och perfekt inpassat med Terrostat 930 från Henkel. Limbädd 4mm med tandspackel. Det går bra att limma med Sika´ s 298 men den är inte vit det är synd. solidteak finns hus Interwood www.interwood.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag la in teakplywood (12mm teak-coto-skiva) i min Nimbus i vintras. (nåja, det är inte klart än...)

Använde mattan som mall till en mall av skräp-plywood som jag sedan mallade teak-plywooden med. En väldig massa passande blev det och inte en rak kant eller vinkelrät linje någonstans. Jag tror att jag hitills lagt ca 50 timmar och om jag vetat vilket jobb det innebar skulle jag aldrig börjat med det. Det blir nog snyggt när det är klart. Obestämd

Men

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...