PatricS 2 Postad 16 Juli , 2008 Inget stort problem - men..... Var sätter man enklast nån anordning där man kan fästa klubbflagga/-or? (är med i 4 båtklubbar - ok alla behöver inte få plats) Och sen bör man ju ha Sverigeflaggan på egen stång. Och sen bör man ju det lands flagga som man besöker nånstans - eller gäller inte det DC/mindre båtar? Tar tacksamt emot tips. Gärna med bild-er. Funderar nu på nån typ radioantenn eller liknande och sätta den framför vindrutan - men har inte riktigt klurat ut var och hur. Bifogar bild på båten. Har nu VHF-antennen bak till höger och Sverigeflaggan på teakstång bak till vänster - jaja styrbord och babord. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatricS 2 Postad 17 Juli , 2008 Inga förslag?? Gör ett sista försök med en bild som visar aktern. Jag har det som alternativ att göra nån fästanordning i aktern i stället för i fören. Ok - om ni inte har nån bild - men kom gärna med förslag på lösning-ar - annars tror jag att jag ger upp och skippar flaggorna och tar klistermärken istället. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 364 Postad 17 Juli , 2008 Klubbflagg(or) kan du föskagsvis sätta på en gösstake monterad på fördäck. Googla så hittar du massor av exempel och bilder. Sverigeflaggans placering låter utmärkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 17 Juli , 2008 Men Patric, ingen gösstake på fördäck på en Yamarin 64 DC va? Känns ju helt fel och förstör båtens linjer (tycker jag). Kan du inte sätta en flaggstång i varje aktre hörn och spänna en tvättlina emellan med alla klubbflaggor? Nä, skämtar bara. Men med den båten hade jag försökt lösa hela flaggproblemet akter om soffan på något sätt. hälsn. Ulf //1 dag kvar till semester // Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser