Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
WaterWolf

Sova i båt...

Rekommendera Poster

Finns det någon bättre sömn än att sova i båten? Somna till kluckandet och har man riktig tur så börjar det regna vilket är otrolig mysfaktor:) Ska ner till båten och lägga mig snart med korsord och med radion på....och det ska visst bli regn inatt;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Ja jag är böjd att hålla med Dig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst är det mysigt att sova i båt såvida ens barn är av samma uppfattning. Mysfaktorn kan bli lite för stor för dem så att de inte kan komma till ro. Var med om detta förra sommaren då våra barn inte hade den minsta lusten att sova, kan bli rätt jobbit med bara några få kvm att röra sig på. Som tur är så blir de större och vilket gör att det kommer bli lättare.

Regn och små barn i båt är oftast ingen bra kombination.

/Wahlis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee

Det är överlägset bästa sömnen där, skönt med vakter också.

animal0017.gif

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kluckar det så har du vinden in i aktern, då bör du byta vikSkrattande 

Men kan hålla med dej, det är ett sövande ljud.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med dig W..  att dessutom ta med datorn och kunna surfa....höra vinden i masten..

 

UNDERBART!!!!!!!!!!!!! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ni har så rätt så rätt! Och att sen få vakna vid soluppgång, helt vindstilla i en egen liten vik är bannemej inte helt fel heller. Kanske ett nakendopp och sen en god frukost! Båtlivet är livet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, vi kan nog alla hålla med om att det är fantastiskt att sova i båt:)....liksom det övriga båtlivet är oslagbart;) Kom nyss hem från en härlig tur, regntunga skyar men helt spegelblankt....och nu ska jag ner till båten med en kopp kaffe och njuta lite till innan fotbollsmatchen börjar...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

sov i marmorbassängen på hållö natten till lördag. var ganska ensam, regnade en liten stund, väcktes av solen, badade vid niotiden. Kaffe,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om man har med kuttersmycket är ju allt perfekt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äta middag hemma.och sen gå till båten och sova middag, vakna sen å sätta på fikat , det är inte dumt alls. J J .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En pessimist måste det finnas till varje tråd, och här är jag! Skrattande

Första säsongen för oss med vår båt. Var ute nu i helgen och har sovit väldigt dåligt och oroligt de två nätterna som vi sov i båten. Jag har legat och lyssnat efter onormala ljud och haft alla möjliga oroliga tankar farande i huvudet när man ska försöka sova. Är på båten förankrad ordentligt? Kommer vinden öka under natten och slita loss förtöjningarna? Vad är det som kluckar, ska det göra det eller tar den in vatten? Kommer jag att vakna av att båten ligger och skrapar i berget?...

Ja ni förstår, men det kanske blir bättre med tiden? För de senaste gångerna har jag varit helt slut när jag kommit hem för man har varit nervös och på helspänn p.g.a allt nytt med båtåkande och allt spektakel vid angöring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag och barnen for ut och hälsade på en kompis och efter solnedgång och bastu med till hörande kvälls dopp gick vi till kojs och somnade sött till det stilla kluckandet

Tre timmar senare väcktes jag av att något slog sig ner på mina fötter då har en katt smugit sig ombord och lagt sig på min fötter.

Gissa om jag jag blev livrädd. Tungan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag e lika nojjig jag när vi sover på båten, lyssnar efter allt som kan verka onormalt Skrikandes Och kommer hem trött...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag vet vad du menar, jag var lika dan i början. det kommer gå över med tiden, visst jag gillar inte om det kluckar för mycket eller om det blåser, men lyssnar man på sjövädret och förtöjer ordentligt så går det som sagt över tillslut...

min flickvän säger dock att jag fortfarande är lite orolig i bland och hon har nog rätt men oftast går det bra i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är alltid sjönt att ha en brygga att förtöja i i början, då kan man vänja sig vid de olika ljuden som ska vara där. Då hinner man även bli skapligt irriterad på alla bryggljud, knarrande fendrar m.m. så då är det enbefrielse att komma ut i viken.

När vi svajankrade med vår gammla koster stälde vi en stavlampa (maglite) mitt på golvet, blev sjön eller vinden tuffare ramlade lampan av krängningen. mer en så behövdes inte på den tiden.
Nu med familj kollar man gärna förtöjningarna en extra gång.

Man vaknar ganska snabbt om något onormalt inträffar så det brukar inte vara någon större fara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...