Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
spl_sava

motorbåt till salu

Rekommendera Poster

undrar om det är svårt att få sålt en motorbåt i 7,5 meters klassen just nu,,'

har lagt ut min båt å inte en käft har hört av sig,, kan det bero på bensinpriset,,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Säkert kan det vara en orsak, eller att det inte finns sjömackar, ialla fall inte där jag bor , i sveriges tredje största stad !

Sen har du börsen som snor våra aktie och fondpengar, även om man kan se på längre sikt så känner man sig mindre rik och mer benägen att hålla i börsen, hus priset går ner och räntan upp dvs att ta lån på huset är inte längre lika lätt eller lockande.

kan du länka till annonsen ?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns nästan som om du svarat på frågan själv då inte någon hört av sig. ..om nu priset är rätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bensinpriset kan vara en orsak, ränteläget och allmän oro för konjunkturläget  kan vara andra orsaker, jag skulle tro att det kommer att bli svårt att sälja sin båt under hösten, iaf till det pris man önskar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är inte bara båtförsäljningen som går dåligt nuförtiden. D mesta är omöjligt att sälja, spelar ingen roll om d är båt,bil eller mc, marknaden är stendöd. D kommer förmodligen att vara så här dåligt nu några år till.. Dom höga bränsleskatterna gör ju inte saken bättre precis! Tanka här om dan båten på sjömacken till d överkomliga 17,35kr och d var d lägsta priset i området. Stiger förmodligen till nära eller över 20 kr när semestrarna drar igång på riktigt..

Båt och bilägandet börjar med tiden att mer o mer bli en klassfråga. En sketen arbetarjävel som ja har snart inte råd med några nöjenGråter...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns ju som mycket båt till dom pengarna, vad får man för 175.000 kr ?

Har du bara service och reparationspapper i ordning tycker jag den skulle vara lättsåld.

I högkonjuktur brukar det ju vara svårt att sälja begagnat eftersom folk hellre köper nytt, räknar på vad det kostar i ränta att låna lite mer osv, så därför borde ju rimligtvis en lågkonjuktur gyna begagnatmarknaden ?  

Sen är det ju faktiskt inga dåliga tider, folk är så jäkla oroliga att det skall/kan bli lite sämre, antagligen är det bättre läge att sälja när folk VET att det är lågkonjuktur än vad det är när man TROR det kan bli.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker också att det verkar hyggligt prisvärt, men det finns alltid minst ett men...

I det här fallet och liknande finns det flera stycken:

- Dollarraset har gjort att det finns mängder av USA-båtar till salu. Privatimporten är omfattande.

- Konjunktur, ränteläge och börsras gagnar inte heller köplusten. 175 tkr är i alla fall en skaplig summa för de flesta människor. Vill man lägga det på en 20 år gammal båt?

- Bayliner från sent 1980-tal med OMC motor har ju rätt eller orätt inte världens bästa rykte

- Som lök på laxen kostar soppan 14 kr/litern och regnar ju i stort sett varje dag även denna sommar...

 

 

 



Senast ändrad av Sparre | 08 juli 2008 | 22:57

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om det jäkla regnandet !! köpte min båt augusti 2006, det var kanonfina veckor och vi njöt av havet, sen kom regnet ...... har det inte regnat från  augusti 2006  tills nu Skrikandes.

Nästan så man längtar efter den utlovade växthuseffekten Cool

Kan inte så mycket om Bayliner, men sök Bayliner på Blocket och man får 455 träffar !!!

 

Räknat i pengar per användartimme så är man ju en ekonomisk idiot



Senast ändrad av Nyborjare | 08 juli 2008 | 23:28



Senast ändrad av Nyborjare | 08 juli 2008 | 23:29

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om den legat i sthlm så kanske jag lagt ett bud, Priset ser ju inte fel ut. Men marknaden är ju som den är just nu så det är nog bara gilla läget. Behålla eller dumpa. Men å andra sidan - varför ha brådis med försäljning. Det ringer nog någon snart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv fick jag sänka priset rejält för att få båten såld... Frågan är om du är hindrad att gå på nästa projekt så länge båten finns kvar. Om man resonerar så kan man inte göra annat än att sänka priset. Själv skulle jag byta båt och ville inte stå med två båtar så jag sänkte priset helt enkelt för att kunna komma vidare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...