Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Ekekullen

Läckande gummibåt!!!

Rekommendera Poster

Är det någon som vet något bra sätt att hitta läkage i gummibåt?

Har provat med såpvatten och att dränka hela båten i sjön utan resultat

men ändå läcker den........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem och skulle också tacksamt ta emot några heta tips.

 

Jesper

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla ALLA ventiler först!! De brukar vare en orsak däär!!! Byt ut den om de behövs!
pumpa upp båten som vanligt,slicka på handen så torde ni känna om ventilerna läcker!!!

Om såå inte är fallet! Då återstår de bara kontrollera  skarvarna i båten!!! För nånstans tar ju luften vägen??

Vad är de för gummibåt???

Läcker den om den ligger i länge upp pumpad???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min läcker mycket sakta ut luften. Det går alldeles utmärkt att använda den men efterhand måste det tillföras lite ny luft....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla gummibåtar släpper lite tryck!!! precis som en Fotboll.låter du den ligga ett tag måste du ju pumpa den med!Skrattande

-De är nog helt normalt skulle jag tro.............eftersom den går ju använda som du beskriver..

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej igen!!!

tror inte det är normalt, då luften försvinner så fort att båten inte går att använda.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag köpt en helt ny gummibåt för länge sedan - och den tappade luften sakta men säkert... så fick jag tipset att lägga lite fett i muttern till ventilerna.... annars skulle de inte hålla helt tätt ... Testa! För om HELA båten tappar luft och inte bara en av facken, så är det säkert ventilerna!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...