Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Gäst Samuel Waermö

trimplans hydralikolja

Rekommendera Poster

Gäst Samuel Waermö

Är lite novis, eftersom jag nyss blivit båtägare. Men jag behöver fylla på olja till hydraliken för trimplanen på min Flipper 510, vad för slags olja är det? Köps den på vanlig mack eller? Samuel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst J Andersson

Ta reda på vilket fabrikat det är på hydrualpumpen, om man vet fabrikatet så hittar du oftast via nätet de rekommendationer som fabrikanten anger. Är oljan gul eller transparent? Då kan du gå till en båttillbehörsaffär, själv använder jag Quicksilver olja för powerstering, den fungerar ävan för trimplanen. Om blandning fungear vet jag ej inget om. jas :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Funkar4 med vanlig hydraulolja som man kan köpa på macken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Michael

Hejsan, vin Med hydralolja menar du tex. ATF olja som till styrservon automatlådor od. ? /michael

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt, det jag köpte hette hydralolja. Men det är säkert samma sak. Fråga på macken, de brukar veta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst michael

Hej, Tack för svaret! Jag tror också att det är samma olja, ATF är en väldigt fin dyr olja som vi ( Europa ) använder till automatlåder od, men i tex, USA så har man den även i manuella lådor men den är som sagt dyr. Jag ska prova den i båten och se vad som händer :) tack Michael

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den hydraulolja jag menar är till hydraliken för trimplanen på min Flipper. Är det svårt att byta denna olja själv? Måste man hålla på och lufta eller? Samuel Waermö

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...