Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
blekan

vrak positioner

Rekommendera Poster

Jag behöver lite hjälp med vrakpositioner. Igen som har några positioner utanför Bohuslän? Skulle vara tacksam om jag fick tag i några, hehe.Skrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att alla vrakpositioner på Peters Fishing inte stämmer. Känner Peter personligen och har varit på många av positionerna och där finns inga vrak.

Dock stämmer de flesta utanför Orust och Tjörn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stämmer som föregående säger!Många pos är tydligen bara påhittade av någon som kanske fått sej en makrill,sill eller nåt???Dom jag har där är hittade på nätet och många av dom finns det nåt på botten i ekolodet på men inte alla!!!HÖR GÄRNA AV ER OM NI VARIT PÅ NÅGON OCH INTE HITTAT NÅGOT ELLER VAD NI HITTAT...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet att Peter håller på att utreda vad som är fel i hans positioner men en del av dem är inte inlagda i WGS-84 utan andra kartformat. Har själv en hel del positioner som jag håller på att sortera allt från Blekinge till Nordnorge, är tyvärr inte klar än med detta men när jag är det så lägger jag ut det här.

Har inget att dölja utan delar gärna med mig.... nu har ni något att se fram emot =)

PS! Det blev en hummer i år iaf 1096 gram ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg ju helt klart intressant ut men varför ligger markörerna på land i många fall tro?

Ingen som har vrakpositioner mellan Hunnebostrand och Strömstad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova att gå in på fornsök på riksantikvarieämbetets hemsida. Sjöhistoriska har lagt in hela sitt vrakregister där.

 

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Robban på Björlanda Sportfiske och Maskinelektronik har allt du behöver veta om vrakposistioner för västkusten. Han er en erfaren dykare och mycket erfaren sportfiskare han har mer än allt du kan önska om positioner om vrak

 

/Lasse

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...