Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Eken

Kostnad att frakta båt

Rekommendera Poster

Vad kostar en lastbils transport att köra en snipa på 7 meter ca 15 mil enkel resa?

Västkusten-Vänern... Nån som vet nån billig som gärna kör svart?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade en boggietrailer 2350kg... Snipan väger 1600kg... Krävs väl lätt lastbil och c kort för att få dra det ekipaget eller?

Funkar det att köra en snipa på en vanlig trailer annars?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hör med Harry Vik.

Han är privärd och mkt duktig...

Han kör för INDUS i Stenungsund

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis som har kranbil. Frågade honom om vad det skulle kosta att transportera en snipa på 8 m lång, 50 mil = 10 000 kr.

 

Dela detta så får du fram milkostnaden (200 kr/mil)

Håller nog med om att det blir billigast att köra själv med en trailer

MVH

Coffe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fler tips. Tony 0708 927315 Lasse 0708 991687 Båda har rekorderliga kranbilar och kan rekomenderas. Hälsningar Erik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Billigast kanske är att sjösätta på västkusten och samtidigt få en tur i det vackra Sverige.

 

Kostnad ett par tusen. Räkna bor rekreation för 3000 spänn så är det vinst 1000 kr att transportera själv.

 

På det sätt man gjorde förr i tiden. Då tog man godset på båt. Nu tenderar man att ta båten på landtransport mer och mer. Varför, har jag undrat många gånger.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.jplyft.se/ Från Ljungskile ville ha 5 tusen... Är det bra pris eller finns det billigare?

visst sjövägen skulle ju gå bra och vara kul tycker jag men problemet är att jag inte har någon störra sjövana och är dålig på att läsa sjömärken.. måste gå nån skeppar kurs innan.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör 30km i timmen med en vanlig personbil som dragfordon. Kolla på trafikverkets hemsida vad som gäller.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligast är att ta vattenvägen och samtidigt få erfarenhet av att hantera båten. Om du har tid för detta försök få med någon med erfarenhet av att köra båt. Att köra hem båten ca 15 mil borde väl gå att göra på 2-3 dagar. Hur fort går snipan?

jag seglade hem min båt från Malmö till Stockholm på 6 dagar tillsammans med en kamrat i slutet av september för några år sedan vilket var en härlig tur med segling från tidig morgon tills solen gick ner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråden är från 2008. Även om transport tar sin tid så bör TS vara framme med sin snipa.

Redigerad av MinbusNimbus
  • Haha 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...