EgoDrama 3 Posted July 21, 2022 2 timmar sedan skrev Rosu: Da er døren på plass Snyggt! Jag blir sugen på att göra samma lösning jag med. Alltid kul med inspiration för hur båten ska uppgraderas 😊 Share this post Link to post Share on other sites
EgoDrama 3 Posted July 21, 2022 Bjuder på en nulägesbild - fin dag på Värmdö i Stockholms skärgård 😊☀️ 1 Share this post Link to post Share on other sites
Rosu 3 Posted July 22, 2022 23 timmar sedan skrev Rosu: Da er døren på plass Dagens prosjekt Share this post Link to post Share on other sites
Klas76 0 Posted July 30, 2022 2018-05-17 vid 22:49 skrev peha: Ja, det är lugnt... jag finns dock kvar även om det varit långt mellan inloggningarna. Håller just nu på med en ankarspelsinstallation vilket innebär lite eljobb. Ett (enkelt) kopplingsschema finns väl i medföljande manualen som jag inte har framför mig just nu men det kanske är nåt mer detaljerat du söker.. och det kanske har löst sig den gångna månaden? Hoppas du finns kvar.. skulle behöva kopplingsschema jag med. Share this post Link to post Share on other sites
peha 9 Posted July 30, 2022 2 timmar sedan skrev Klas76: Hoppas du finns kvar.. skulle behöva kopplingsschema jag med. Hej, här är schemat ur manualen till min båt (årsmodell 2007), hoppas det hjälper! //Per Share this post Link to post Share on other sites
peha 9 Posted July 31, 2022 (edited) Råkade ut för en "incident" med vattenpumpen, nippeln vid utflödet gick av och det hann pumpas ut en hel del vatten, det går fort, innan jag upptäckte det. Gjorde en nödlösning med silvertejp eftersom vi skulle vara ute några dagar... När jag kollade pumpen visade sig att det är en Shurflo, en kvalitetspump som fortfarande är vanliga med tillgängliga reservdelar. Hade varit lätt att åtgärda om man haft en reservnippel i båten (kostar ~40 kronor), sitter en rak vid utflödet och en vinklad på insidan. Nu är det iaf fixat och det finns en reservnippel i båten. Jag köpte på Rinab.nu, men de finns på flera ställen. En i reserv i båten är alltså ett tips... //Per Edited July 31, 2022 by peha Share this post Link to post Share on other sites
Rosu 3 Posted December 11, 2022 2022-07-22 vid 12:30 skrev Rosu: Dagens prosjekt Fikk montert 60 watts solcellepanel på takluka før vinteren kom 1 Share this post Link to post Share on other sites