Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Jaken

HJÄLP!! Gasolköket smälte

Rekommendera Poster

Förutom att bogpropellern gick sönder och en växelwire gick av och den stora invertern på 2Kw la av under första turen. Så lyckades min fru smälta ihop ena gasolbrännaren på köket. Brännarna ligger löst ovanpå ett rör från spisen, och denna låg lite snett under ett potatiskok med resultatet att den helt enkelt bara smälte och sjönk ihop på ena sidan.

Vi har en Upo Mobilife marin gasolkök från gissningsvis -74 eftersom båten är därifrån. Jag har surfat och ringt runt lite och kommit fram till att denna del inte går att köpa hos handlare längre pga produktion inte längre finns.

Jag hoppas ju därför att någon här skall känna igen spisen och tänka: En sån spis monterade jag ju ur för X antal år sedan och vet inte vad jag skall ha den till mera. Och därmed kunna erbjuda mig denna del eller köp av hela spisen.                            

Jag håller tummarna då köket i sig fungerar perfekt.

Jag finns i stockholmsområdet båten i Svinninge. kentjanze@hotmail.com

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du provat med FOGAS i Älvsjö, dom har reservdelar till nästan allt möjligt och omöjligt när det gäller gasolkök. Dom finns i Älvsjö och om dom inte har så tropr jag knappast att någon annan har. Dom är duktiga på att bygga om och fixa trasiga gasolkör så det är möjligt att dom kan sätta en annan likvärdig brännare på dig gasolkök i brist på reservdelar.

Kolla på :  www. fogas.se

 

Per

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte talat med dom på Fogas utan bara kollat hemsidan. Men jag tror att ett telefonsamtal kan va på sin plats. De jag talade med var Nordgas och dom menade att det inte finns delar på marknaden till spisen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...