Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Stealthman

Vilket Usb-tvkort ska man välja ?

Rekommendera Poster

Har kikat runt på olika ställen på internet efter USB Tv-kort till laptopen,men den finns ju så mångaObestämd vilken ska man välja?

Finns det olika standarder/vilka sytemkrav är det?

Finns det någon här som redan använder Usb tv-kort som funkar bra och är nöjd?

Kollade lite här http://www.dustinhome.se/lp_5874_389.aspx

Det är ju snart Fotbolls-EMSkrattande 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpt ett på NetOnNet  för 349kr och det var ett USB instick och en lite antenn ....

 

BARA SKIT ! ( kunde nästan ana det när det var så billigt Tungan )

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett HAUPPAUGE WINTV HVR-900 DVB-T MINI USB 2.0: finns på Dustin: http://www.dustinhome.se/pd_5010089513.aspx men det var inte där jag köpte det.

Fördelen är att det klarar både digital marksänd och analog. Alltså kan jag se på TV var jag vill, men även koppla det till min kabelTV hemma. Eller direkt från videon så jag kan kopiera gamla band till dator och DVD. Tyvärr klarar det inte vissa frekvenser så några kanaler får jag se på via videon.

Och nu ser jag att Dustin har en variant med två kanaler, samma fabrikat.

PS:

Några kommentarer om analogt/digitalt:

Analoga nätet är släckt, men i vårt kabelnät sänds både analogt och digitalt. Och utgången från videon är analog - bra om jag ska kopiera gamla videoband.

 



Senast ändrad av Algot_R | 28 maj 2008 | 22:08

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med BARA SKIT funkade den inte alls eller? Vart har du provat på land ute till sjöss?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte digitala sändningar i kabeltv-näten ?  Men det spelar inte så stor roll för  jag hade tänkt å använda tvkortet i båten och har inte kabel-tv hemma..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

.. funkade knappt med annten på taket inkopplad . För att vara på den säkra sidan när den skulle söka upp alla kanaler så började jag med min ''centralannten'' .. gick dåligt det med !!! hade svårt att få bra signal . JA .. min anten funkar till alla andra boxar i huset !!! hahaha

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte i alla nät. Comhem och Tele2 har fortfarande analoga sändningar på vissa orter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en usb digital tv mottagare på netonnet utav märke pinackle. Det fungerar jättebra. Har provat både hemma i centralantenn och i båten med båtens egna antenn på taket. Jättelätt att installera och använda och dessutom kanonbild.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...