Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Gäst kjell

passaralla

Rekommendera Poster

Gäst kjell

vill veta mer om båten passaralla.vet ni något om denna båt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lars Larsson

hej Kjell Ditt inlågg är ju sen maj så frågan kanske inte är aktuell längre, men jag har en Passaralla och kan kanske bidra med något, hör i så fall av dig. Hälsningar Lasse Larsson Lidköping

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Stig-Arne Jacobson

Bor du nära Lysekil kan du se en Passaralla liggande på land i Norra hamnen. Åtminstone låg den där i söndags, men båten brukar synas i Norra hamnen så den är nog säsongsuppdragen där. Denna båt är dessutom riggad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Magnus

hej Kjell! heter Magnus och har en Passaralla 22. vet en del om båtarna att jag pratat med han som konstruerat dem. Båten jag har är från 1972, plast skrov och mahogny överdel. tillverkad i 2 ex. Var själv mycket nyfiken då jag köpte vår båt. Det visade sig att vi är från samma stad och kompisen hade haft honom som lärare på båt byggeri. Har sökt länge efter andra som har Passarallor men vi är sälsynta. Skulle vara kul om vi kunde maila och byta bilder tankar och funderingar. Hoppas på svar MVH Magnus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mats Olsson

Råkade hitta Era inlägg om båten Passaralla Jag har en sådan som jag haft sedan 1980 då jag köpte den som halvfabrikat av en tillverkare i ED Han sålde då ut de sista exemplaren innan hans tillverkning upphörde.Jag tror den hade tillverkningsnummer 62 Jag har sett några stycken Passaralla till och med pluggen (Första ex ) Jag har också haft kontakt men konstruktören Fred Dejevik från Uddevalla Jag vet mer om båten och det vore roligt om någon tar kontakt för att prata båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jennie S

Hej Mats! Vore kul om vi kunde prata om våra pärlor. Har en Passaralla och det är roligt att kunna få prata med någon om dessa båtar. Emaila gärna till oss yenny.sjo@telia.com PS. skickar med en bild på vår båt Amanda. Mvh Magnus och Jennie

post-0-1394234383,6226_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst brodern

Hej. Min bror har en passaralla-78 med md17 motor. Båten är hel vit. En mycket trevlig båt tycker jag.Med den har det fiskats mycket.Även en och annan båttur.Är det någon som vet mellan vilka år denna pärla tillverkades?Och i hur många exemplar? Här i gbg har jag sett fyra exemplar.(2 i fiskebäck,1 i hinsholmen och 1 i saltholmen.)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Lennart Hågefalk

Det ligger även en Passaralla på Öckerö sedan 1 månad tillbaka. Nämligen Amanda bördig från Uddevalla.Hon figurerar i spalten på en bild insänt av tidigare ägare Magnus och Jennie. Magnus är värd ett speciellt omnämnande för det omsorgsfulla arbete han har lagt ner på henne och som jag nu kan njuta frukten av. Det fina med Amanda förutom det goda skicket är överbyggnaden i mahogny.Mvh Lennart

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

>hej finns det någon mer som har en passalla22 i mälaren?

är det någonsom har en bild på hur bordet ska se ut12219324_1186402621375680_43082734912447

mvh peter

 

Redigerad av blytung

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...