Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
maelarpirat

Bekymmer med Nautilock

Rekommendera Poster

Jag har en fundering kring min Nautilock.

Lysdioden börjar lysa med fast sken bara huxflux så där utan att jag ens har brickan i närheten.

I gårkväll när jag tittade till båten så blinkade den när jag kom ner till båten, men rätt som det va så började den att lysa med fast sken och efter en ganska lång stund så började den blinka igen.

Efter ytterligare en stund så började den lysa fast sken igen, säkert flera minuter, och allt detta utan att jag ens rört båten.

Normalt så blinkar den bara om jag inte har aktiverat den förståss.

Är det någon annan som har liknande beteenden på sina Nautilocks?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Låter som om du har fel på din fjärrkontroll, om du har en i resev så ta med den istället och se vad som händer.

Har du bara en så låt den ligga i bilen och gå ner till båten utan så kan du konstatera om det sitter i kontrollen.

Mvh

Martin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ajdå, då var jag helt ute och snurrade Skäms.

Hoppas någon annan kan hjälpa dig för mina ideer är slut.

Mvh

Martin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har idag pratat med tillverkaren och fick några ideer som jag ska testa senare i kväll, återkommer i ärendet............

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska bli intressant att höra vad tillverkaren säger. Jag har själv en ny motor med Nautilock som betedde sig på ett liknande sätt vid ett tillfälle. Just då hade jag fjärren i fickan, så jag antog att det var för att jag kom åt den, men man vill ju gärna höra om det är något man borde oroa sig över!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lite off-topic men kan inte hålla mig.

 

Hur har era Nautilocks fungerat förövrigt? Klockrent eller med mycket strul? På grund av att en handfull vänner haft problem med sina vågade jag inte köpa Nautilock, trots att de normalt levereras med Yamaha, utan tvingade firman att installera DEFA istället. Vännernas problem har främst varit kontroller som slutat fungera (jag vet, går att låsa upp med kodlåset, men sablar vad jobbigt att göra det en hel sommar) och dom har heller inte varit vattentäta?!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min Nautilock betedde sig också konstigt och jag hade enorma problem att starta. Jag måste dock säga att det blev betydligt bättre när jag bytte batteri i handdosan.

Nautilock känns inte som en kvalitetsprodukt. Klent utförande och vill vill inte ens tänka på vad som händer efter ett dopp. Nej, nästa gång blir det något annat fabrikat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har själv BoatGard och den fjärrkontrollen till den går det inte ens att byta batteri i (vilket faktiskt är en fördel). Man byter hela nyckeln när det behövs (efter ca 5 år).

/Bo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter många års installationer av startspärrar i båtar o bilar så ligger min röst på gamla Carguards produkter. i marinvärlden kallat Boatguard och som sedemera köptes av Defa och som idag e samma produkt som när Carguard tillverkade den.

Vill man vara säker på att produkten skall fungera så e det inte så mkt att fundera över, dock så lämnar vissa försäkringsbolag ngn installations ersättning för boatguard efter att Nutilock kom till världen. Hur det kommer sig e en lång historia som ja inte orkar dra.

 

Detta e min sikt på det hela. Hoppas du slipper strul med din startspärr. Om inte ring installatören så får han byta ut den åt dig.

// Peter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade oxå problem i början (3-4 år sedan) ringde då till Nautilock å fick rådet att byta batteri i dosan. De hade tydligen fått en dålig sändning av batterier som inte höll mer än ett par månader. Nu har det hållet i 3 år tror jag.

Många tryckningar eftersom jag fiskar så blir det många starter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tappade min Nautilock i vattnet i Umeälven - där den låg i några dygn.

Plockade upp den och torkade den - ja den fungerade. :-)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer aldrig mer att låta installera Nautilock i min båt.
Blev liggande med två nya båtar pga av strul med Nautilocken.
Har vänner där Nautilocken slagit ifrån i 44 knop! Kan bli ett dyrt tandläkar besök.

Satsar på Trackguard i vår nya båt, känns betydligt tryggare!

Sungam

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har funkat bra för mig, får byta batteri lite ofta bara. Skulle villja kunna koppla ur den när jag fiskar dock...mycket knapptryckningar bir det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...