Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Thommie

Elfel??

Rekommendera Poster

Behöver lite hjälp ang el!

När jag kopplar in landström till båten så får jag el till alla 230volts utag men inte till spis,varmvattenberedare ,laddare,kylen,mickro ,detta hände efter att jag använt allt en kväll på sjön! Finns det någon som har nått tips på vad som är fel?

Sitter en ganska ny omvanlare i båten från 110w till 230 som fungerat mycket bra tidigare men kan det möjligen vara fel på den? Men skulle jag då ha ström i vanliga utagen isf?

Tackam för svar och tipps

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan du beskriva lite mer ingående hur det är kopplat. Är det en amerikanare du har så att omvandlaren är 230V till 110V och inte tvärt om, som du skrivit? Är det flera utgångar på omvandlaren? Hur fördelar sig kablarna till de olika förbrukarna? Kan det sitta flera interna säkringar i omvandlaren, och du överbelastade när du körde allt? Jag tippar på det senaste.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående, men mätar du bara i uttagen eller kopplar du en förbrukare i uttagen?

Om du mäter utan belastning så kan du nog få ut 220 volt, men när du kopplar en förbrukare så blir det för stort motstånd.

Isåfall kolla omvandlaren.

 

Mvh pejon

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...