Gå till innehåll
lördag 19 juli 2025
Orris27

Vem är duktig på att plasta i 08 området?? (privat)

Rekommendera Poster

Hej!

Inte många svar på mitt förra inlägg, men varför ge upp, vissa frågor kan man inte besvaraFlört

Vi (okey då, frugan sa ja för andra ggn på 20 år) tog beslutet idag att ta ut vår AQAD 30 DP med 280 drev för att investera i en D3 160 hk (Värmeväxlaren oxiderade sönder). När detta görs tänkte jag även slita ut kassetten (orrskär 27) för att få mer utrymme för kommande service och plasta igen hålet där gummidamasken satt/sitter. Då uppstår ett problem... ett relativt stort hål 50/50cm som måste plastas igen, några tips på någon duktig privat plastare som är intresserad (marinorna skrattade åt mig när jag ville få dem att göra jobbet innan sommaren... finns inte tid..Obestämd)  Jag behöver även hjälp av någon (samma??) som kan hjälpa mig att anpassa motorfästen och ta upp nytt hål för nästa generation motor. Motorn hämtar jag inom 3 veckor, dvs slutat av maj)

Bor i Tyresö (Stockholm) och har mer eller mindre ställt in mig på en torr sommar, så tid finns det för den som är intresserad. För den som vill semestra till Stockholm och tjäna en extra-slant och ställa husvagnen på tomten, kan vi säkert hitta en bra lösning..

Med förhoppningar om åtekoppling!

Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det är inte lätt att hitta någon som vill eller kan....

Jag plastade lite förra sommaren och det är inte så supersvårt. jag skulle rekommendera att du provar själv för du kommer nog att få svårt att hitta någon är jag rädd.

/MagN

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt!

Ett svar!!

Nej du har nog rätt, kunnigt folk är upptagna med annat, men hoppet är det sista som försvinner och tid för mig är en bristvara (svärfar gick bort i höstas så nu har jag även ett landställe att hålla efter åt svärmor...). Jag är övertygad om att det borde finnas en pensionerad kunnig person som vill dryga ut sin månadspeng. Eller någon som helt enkelt vill dryga ut semesterkassan under en regning vecka och ta ett helhetsentreprenad i sommar för 10 - 15 000 kr för några dagars arbete, men som sagt du kan ha rätt (förmodligen är det så....)Glad

Men varför inte chansa och se, som reklamen säger.. Plötsligt en dag så händer det

Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och så hände det, hittade en pensionerad plastare, som har tillverkat båtar i 40år (han är snart -80) för 4000 kr fick jag akterspegeln plastad och spacklad, med superresultat... som sagt var plötligt en dag händer det..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Donna-Lee

Grattis, skönt att det löste sig. Ni får ta nästa sommar om ni inte hann med allt i år. Nästa blir kanonfin Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...