Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024
svantos

val?

Rekommendera Poster

Går i båtköpartagen och sneglar på uttern 590 och undrar om nån har erfarenheter,både bra och dåliga att dela med sej av. Har varit inne på flipper 620 länge men luckan fram på uttern är kanske att föredra vad gäller komma ombord (har två ungar). Uttern ligger väl lite lägre i pris också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om dina argument som plus för Uttern. Men jag skulle värdera skrovformen högt. Vet inte säkert, fast misstänker att Uttern är ganska platt, i jämförelse med Flippern. Skulle själv föredra v-form, ger bättre och mjukare sjögång i planande fart.

mvh

Anders

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att flippern är ganska mycket vassare isjön.Får väl provköra så kanske allt faller på plats.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag släppte ner min son på 2 år då vi hade Flipper 620 genom luckan fram, funkade kanon. Och som föregående säger, Skulle aldrig tveka i dom 2 båtarna, Flipper 620!! Givetvis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, visst lär Flippern gå något bättre i vattnet, även om den också är rätt platt under. Men den är ju dyrare, det går inte att komma ifrån. Då har du också Uttern 630 som är väldigt rymlig invändigt att välja på.

Fundera på hur du ska använda båten. Själv har jag en 590 och har inga problem att ta mig fram även i grov sjö. Håller man låg fart så går det hur bra som helst. Dottern sov i ruffen i värsta sjögången! Har dock inte så långt att åka, tar bara ca 1,5 - 2 timmar som mest, i 8-10 knops fart, vilket är överkomligt. Vore jag beroende av att till varje pris i alla väder komma fram fort skulle jag söka mig en båt med vassare skrov. Som det är nu kan jag anpassa fart efter väder.

/en john med två barn som verkligen uppskattar luckan samt den ljusa rymliga ruffen

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...