Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
garda

Vilken båt?

Rekommendera Poster

Ännu en som inte vet vad jag köpt för båtmärke...Den är 18 fot.

Någon som vet?

post-10002302-1394235443,3968_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner definitivt igen den, men minnet är kort...

En 60-tals Cresent/Monark?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har letat efter massa crescent / monark-båtar och hittat någon modell som är rätt lik fast lite mindre.

Jag skickade iväg ett mail till cremo med en fråga om de kände igen den men har ännu inte fått svar.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt lik min båt fast min är öppen och med styrpulpeten akter ut. Kolla i min sjöbod för bilder.

Jag var i kontakt med Crecent och de trodde att det möjligen kunde röra sig om ett grundskrov som folk byggde egna överdelar på. De skulle även kolla med sina veteraner men jag har inte hört något mer därifrån.

post-20141-1394235446,7321_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja du....

Har själv samma problem..

Jag och yama60 har tidigare haft en liten diskussion och funderat kring våra båtar, då talade det mesta för att det rörde sig om en crescentbåt.. Eller iaf ett crescentskrov..

I mitt lilla projekt med att renovera min båt så har jag köpt plast och glasfiber av en lokal båtbyggare, (han bygger storbådanbåtarna om ni känner till de) och enligt honom så är det ett crescentskrov. Han hade nämligen byggt om en sådan båt till en hardtop för en massa år sedan..

Vidare har jag sökt med ljus och lykta för att kunna fastställa identitet på båten, på crescents hemsida finns en flik som heter kataloger där man kan klicka sig vidare till äldre modeller, jag hade en förhoppning att få svaret där! Men det närmsta jag hittade var en modell som hette Avant 47 camping och byggdes av Monark Crescent AB för första gången 1962. Den modellen är dock bara 4,62 meter lång och 1,82 meter bred. Min är något längre och bredare.

Vad har du för mått på din samt vad har du för motor??

Om yama60 läser detta så ber jag om ursäkt för att jag inte svarat på det mejl du skickadeSkäms

Lycka till med identifieringen.

Jag bifogar en bild på min båt (för tillfället endast ett skrov)

samt en länk till modellbeskrivningen för nämnda Avant 47: http://www.cremo.se/kataloger/modeller/pages/avant47camping.htm

Hör gärna av dig om du har frågor!

Mvh/Jonas

post-21255-1394235485,4568_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...