Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
b-boy

BUSTER XL

Rekommendera Poster


Lägger in posten igen då det kanske blev fel på rubriken. Många har läst...
Finns det ingen buster ägare som har lite bra ideér på förändringar. 
Funderar på att modifiera min buster xl (1995)

Någon låda där bak för ankare mm. De dorde ju gå att öppna upp vid motorbrunen med en vikelslip. Svetsa dit en låda i aluminium.Eller?

Några fler tips och ideér välkommnas. Gärna lite bilder på egna lösningar.

 

Sen dehär med att polera upp aluminium ytan för att det ska bli lite bling bling.

Har köpt Pol metalpolish. Ska man polera eller ge fan i de...med tanke på korrrosion.
Tänkte lacka sidan på båten oxå...har den gammla turkosa färgen. Hur fan tänkte do när dom smällde dit den färgen??? Skit ful tycker jag.
Hur att göra...ska jag ta bort den gammla färgen helt ända in till aluminiumet eller ska jag slipa och rugga upp den gammla färjen och den bara lacka över den med den nya?? 
MYCKEt tacksam för svar!!!! 
 
Mvh

Marcus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare. ombyggnadsideer kan jag inte hjälpa dig med, men jag kan tänka mig att aktertofterna (om det är där du menar) på bustern är flytelement? Inte bra att minska ner volymen på dom för mycket isåfall. Men jag provade i viss sinnesförvirring att polera en liten fläck på min aluminiumbåt men det blev bara lite blankare men mycket mörkare. Min är iofs. inte lika slät i ytan som en buster. Har du provat? Ang. lackeringen så räcker det att slipa ner den befintliga färgen ordentligt så länge den sitter som berget. Slipa ner kanterna på färgfältet med maskin och om det någonstans blir en skarp kant mellan aluminiumet och färgen så är det ett säkert tecken på begynnande krypkorrosion mellan färg å plåt och då är det bara att fortsätta att slipa. Korrosionen brukar komma från avbärarlisten och krypa uppåt. Grunda med epoxiprimer.
Kämpa på! \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...