Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Nitro

mg på båtmässan i Gbg Succé eller fjasko, vad tycker du?

Rekommendera Poster

Jag kanske är lite trött, jobbat med min bokföring men jag förstod inte förra inlägget trots att jag läst tre ggr.

 

Vad gäller maringuiden på mässan, på höstmässan i Sthlm var mg också med vad jag vet.

Gick förbi ett gemensamt stånd för Båtnytt etc, tror där var en skärm med mg uppe, men vad är det för kul med det ? Jag går ju på mässan för att kolla tillbehör och båtar, inte för att

se en skärm som ser ut som min egen här hemma. Personal, vet jag inte om jag stötte på, ev. någon tjej som sälde överex. av gågna årets tidningar. - Det behövs något mer konkret om man ska bli intresserad. Hoppas ni hittar på något roligt på Allt för sjön ! (Där ska jag själv stå ett par dar förresten.)

- Jag skriver annars mest på klotterplanket, inte lika plottrigt som här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även om Du inte förstod mitt inlägg delar vi tydligen samma åsikt om MG på mässan!

\Wink\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sak är helt klart , man använder INTE värdefull montertid på att sitta å knappa på datorn .  Jag skulle ALDRIG acceptera ett sådan agerande från min personal !!!!!

 

Har man en uppgift  är att marknadsföra  MG-site så är det fokus på just det , INGET annat ....

 

Man ska inte glömma vad som är vitsen med en monter på en mässa .

Så mycket presentativa ''kunder/medlemmer'' som finns just på en sån begränsad yta som en mässa är så MÅSTE man agera mer professionellt än att sitta å   hacka   på sin dator bara för att en ny server ska bankas igång !?!?!?!?!?!  

Sånt gör man på vanlig betald arbetstid och inte i samband

med kostnader som en mässa innebär !! Stavsis arbetskostnad blir flergånger så dyr .

 

-Frågor på det ?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

NIX   För mig är det solklart 
 
Vi har just avslutat belysningsmässan och självklart står man och raggar kunder till sin verksamhet 110% av tiden,, man e trevlig fast man hellst vill spy .. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt och tack för ert svar.... det skall bli kul att få lita ansikten på er alla... Hoppas att ni från GBG också kommer....\Cool\

Affe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

frågan är

mg på båtmässan i Gbg Succé eller fjasko, vad tycker du?

 

Den frågan kan endast MG ge ett bra svar på.

Att ett företag är på en mässa är endast för att öka sin marknadsandel. Att den skulle vara till för sina kunder är en myt, det handlar helt och hållet för att synas och marknadsföra sig själv som företag.

 

Nå MG är ni nöjda ?

Nöjda med antal besök ?

Står värdet av mässan i proportion till kostnaden och arbetsinsatsen ?

osv

 

Ungefär så värderar de flesta företagen sina mässor när de summerar efteråt.

 

Ta detta inte som kritik utan bara vad ni själva anser och hur framtiden ser ut.

 

 

Personligen tycker jag att satsningen i år inte lever upp till bilden av Sveriges största marinforum på Internet.

 

mvh Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men det var jag som skrev inlägget. Jag hade synpunkter och ville (om nu någon var intresserad) få framfört synpunkter från brukarhåll. Detta eftersom jag haft förmånen att bevista mg:s tidigare årgångars montrar i  Gbg. De tidigare montrarna hade, åtminstonde på mig, en positiv inverkan vad beträffande kontakt med andra medlemmar osv.
 
Vad mg tyckte eller ansåg var och är  av underordnad betydelse. För det är vi medlemmar som gör forumet, eller?\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-smile.gif\ border=\0\ alt=\Smile\ title=\Smile\ /> mvh/Nitro 
 
 
 
 
  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ringhede har helt rätt i sitt resonemang, oavsett om Nitros tänk inte är fel, för egen del spelar det inte så stor roll hur o vad MG gör på mässan, utan hur forumet funkar i sin helhet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...