Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024
Nitro

mg på båtmässan i Gbg Succé eller fjasko, vad tycker du?

Rekommendera Poster


Leter ni efter oss kan vi finnas i tre olika montrar, maringuidens egna såklart men även i Seglings monter samt i Båtnytts och Vi Båtägares monter. Tyvärr tog Fleecejackorna slut igår men vi har köpt in fler som ska komma i morgon fredag. Så varmt välkomna att leta upp oss i någon av montrarna.
//maringuiden.se 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Besvikelse blev min reaktion på MG-montern! Det är tydligen inte intressant att prata med gamla gubbar, dom vet väl inget om datorer.....!

Jag försökte få lite uppmärksamhet men det var tydligen viktigare att personalen dryftade personliga problem eller möjligheter än att ens se åt en pensionär. DÅLIGT!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja inte så värst grå och inte speciellt synd om mig.

 

Tackar för inbjudan men kommer till mässan på lördagen.

 

Varför jag skämtsamt skrev -Bjuder ni på kaffe?

var för att siteadmin hälsade Varmt väkommen!

(trevligt)

 

Då borde det väll höra till att åtminstone bjuda på kaffe, ?

Brukar åtminstone jag göra för mina gäster, skit annars.

-Och glöm inte att jag brukar ha mjölk i kaffet.

 

-Oops, såg ni? de önskade oss varmt välkommna en gång till.

Kan nog till och med bli en bulle till kaffet.

mmmmm\Tongue

 

 

/Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp, vi får göra så. Gbg ligger väl kvar ett tag till. Himla dumt att det ska va så långt, men har man emigrerat så har man\Cool\.

Vi hörs när jag ska in nästa gång.

kema

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man läser inläggen från mässan får åtminstone jag en känsla av att mg´ s monter är obemannad mestadels. Har mg säkara tider i montern eller är det bara att knalla fram till någon av de andra tre somnämns?

kema

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En bra fråga som förtjänar ett svar.

MG-folket, var är ni?

Hooo-hooo?!! \<ahttp://www.fendern.se/segla/style_emoticons/default/ph34r.gif\ border=\0\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå! Detta inlägget hade jag tänkt mig vara en kvalitetsmätare för mg:s monter. Jag har i en annan lina skrivit om placering och delvis då också bemanning. mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kanske inte duger här på Östsidan \Cry\, trist isådana fall..... men inte mycket att göra åt... vi andra får väl njuta av mässan utan mg ....

 

Affe

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En liten undran om fleecejackan från MG. Krävs de visst antal inlägg eller får alla mgare var sin jacka?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ifall du kommer hit och loggar in på någon av våra datorer får du också givetvis en fleece. Välkommen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tydligen förtjänar vi inte ens att få ett svar på om man kommer eller inte... \<ahttp://www.fendern.se/segla/style_emoticons/default/rolleyes.gif\ border=\0\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hoppas ingen tar illa upp ifall jag svarar/kommenterar ovan.

 

Nu skall vi vara snälla! Vi skall inte skjuta på någon om inte har läget helt under kontroll. Jag har uppfattat det som om dom (nya) ägarna försöker komma till rätta med verksamheten. Det vill säga lära sig hur vi båtdårar fungerar.

 

Jag var på mässan idag (egen) och enligt obekräftade uppgifter kommer mg att närvara vid Stockholmsmässan. mvh/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Det skall vara folk i montern hela tiden. Jag sitter där mest bakom disken och jobbar med att få över siten och kolla av koden mot dom nya servrarna. Men om man säger till eller stöter på så avbryter jag och hoppar frm för ett snack. Välkommna in!

 

Fleecejackor har vi fått mer av med.

 

//stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att vara på plats under Allt för sjön i stockholm. Vi kommer att vara närvarande på de flesta/alla mässor på västkusten och östkusten. Så vi kommer att synas på mässorna framöver.

 

 

/stavhammar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men sitt för guds skull inte och hacka i datorerna på mässan.

Det ni marknadsför är väll inte programering och datadrift.

 

Att driftsätta siten på nya servrar får ni väll hålla på med efter mässan är slut.

Gör ni så blir det som förra året då det var strul med hemsidan så att ni inte hade tid att bry er om varför ni var på mässan.

 

Alltså att träffa folk och marknadsföra siten.

 

 

Grabben hemma ska på LAN i helgen och då kan jag likaväl åka dit och kolla när killarna hackar på sina datorer.

 

Först kritik att ni är svåra att hitta.

Liten oansenlig monter.

Dåligt med folk i montern.

Och nu få reda på att ni jobbar med att driftsätta på nya servrar.

 

Jösses!

 

Var lugn jag ska inte väcka er ur era tankar på att driftsätta på ny server.

 

/Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kanske lite ''trötta'' nu när det är sålt och man ligger i storskaligt bolag !?!?!

 

Hunger efter nya kontakter har man ALLTID nytta av .. rätt som det är, så är ''rätt person''

just den man offrade 2 minuter på .........  goes  around  comes around    \Wink\

 

 

Dubbelt så dyr monterhyra om man inte producerar något !

 

 

 

De' Ni ...

 

Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 08 februari 2008 | 17:52

 

Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 08 februari 2008 | 17:54

post-11345-1394235338,7943_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det vill till att man har möjlighet att vara flerdagarsbesökare har jag förstått, och inte som jag, åker till mässan bara första lörda´ n ....\Surprised\

 

Är det nå´ t man borde ta med i beräkningen till nästa år? Kunde vara bra att veta i förväg isåfall.....\Undecided\

 

mytyp

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Skrivet: 04 september 2007 | 14:42

Hej,

 

De gamla ägarna kommer fortfarande att finnas med i bakgrunden under en period framöver. Övrig personal kommer att forsätta som vanligt.

 

Det finns en stor potential att vidareutveckla sajten med de synnergieffekter som de nya ägarna tillför.

 

 

Mvh

Gänget på maringuiden.se (Dick, Janne, Micke, och Lena) 

 

Senast ändrad av siteadmin | 04 september 2007 | 14:44
 
Detta  var inte längesedan det skrevs   blev kanske inte riktigt som man tänkt... blev nog mera som de flesta aktiva anade   Kaos 
 
/ Skotten 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
ska bli spännande och se var mässan har att erbjuda i år

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Söndag 10/2-08 kl. 16:24

 

Nu är det söndag kväll och jag sitter i mg:s monter (E00:9) och skriver ner mitt slutliga omdöme om mg:s mässmedverkan.

 

Mg:s inledning var verkligen i moll men nu känner man verkligen igen sig.

 

Betyg: Över hela mässperioden, 6.

 

Räknar vi bara sedan onsdag och framåt, betyg 9. Och vad saknades till succén, kanske någon frågar? Montern är toppen, personalen likaså, båtdårar har jag fått tjôta med. Det enda jag saknar är den tidigare mg:s invigning samt utlottning av biljetter. Anser någon att dessa förutsättningar inte har någon betydelse så är det upp till denne. Jag känner för mg och vill verkligen att denna utvecklas. \Laughing\mvh/Nitro

 

Senast ändrad av Nitro | 11 februari 2008 | 07:06

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag tycker att jag fick ett väldigt bra bemötande av MG,s personal på mässan, och placeringen av montern var riktigt bra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!
Det har varit intressant att läsa era inlägg under Göteborgsmässan. Vi har fåt både ris och ros vilket är intressant.
Vi är själva medvetna om att mässan initialt inte blev som vi hade tänkt oss, vilket vi berättat om tidigare. Alltså, vi var lovade en monterplats bredvid Vi Båtägares och Båtnytts monter, vilket bland annat skulle bidra med ett stort personaltäthet. Samma dag som mässan öppnade fick vi reda på att vi inte kunde ha vår monterplats som vi var lovade pågrund av nödutgångarnas placering. Detta medförde att vi väldigt sent fick en annan monterplats (den vi nu haft hela veckan) som skulle riggas och personalsättas. På så vis blev vi både försenade i bygget och fick sämre spridning med våra personella resurser då vi nu behövde vara på flera platser. Så detta är inget vi själva varken önskat eller har kunnat påverka utan är ett olycklig resultat utifrån mässans planering.
Att Stävhammar (vår programmerare) som jobbat ute på mässan under veckan suttit och programerat för dagens serverbyte mellan besöken i montern tycker jag inte att någon kan klaga på. För trots allt är det en aktivitet som lett till att alla (inte bara de som besöker mässan) tusentals dagiga besökare på maringuiden.se nu äntligen fått en mycket snabbare sajt, vilket är en av de viktigaste projekten i sajtens historia och en sak som alla medlemmar under en lång tid önskat. Vi har än fler saker som vi måste fortsätta programmera för att bytet ska få full effekt, men glöm inte att vi gör detta för att vi vill att maringuiden ska vara den bästa marina samlingsplatsen på nätet för er medelmmar och för alla andra som besökar sajten för att finna inspiration och tips.
Med detta vill jag beklaga de misstag som begåtts under mässan, både de vi kunnat påverka och inte påverka. Men ser man till det stora (som Nitro skriver) har mässan ändå gått bra... det syns både i antalet utdelade fleecejackor, nya medlemmar och antalet tävlanden i vår tävling. 
Ha en fortsatt trevlig helg båtvänner och väl mötte här inne på sajten!
//maringuiden.se 
 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte orkat läsa allt om mg på eller inte på mässan. Men jag undrar , varför skulle mg vara på mässan? Har det inte med båtar att göra?   Önskar MG. lycka till.        Sanna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad ska dom göra med dom två tomma armarna på jackan för du är väl hellindad med remmar också kan jag tro \Tongue

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

''Att Stävhammar (vår programmerare) som jobbat ute på mässan under veckan suttit och programerat för dagens serverbyte mellan besöken i montern tycker jag inte att någon kan klaga på. För trots allt är det en aktivitet som lett till att alla (inte bara de som besöker mässan) tusentals dagiga besökare på maringuiden.se nu äntligen fått en mycket snabbare sajt, vilket är en av de viktigaste projekten i sajtens historia och en sak som alla medlemmar under en lång tid önskat.''

Vad fan hade det spelat för roll om ni väntat en vecka med serverbyte? Här har medlemmar klagat under i stort sett ett år (kanske mer) på att det är hart när omöjligt att surfa på Er sida och ni måste tvunget byta server just under mässveckan, då all mänsklig kontakt sker med era medlemmar! Toppen MG, bra jobbat! Många är det som skrivit av sig sin besvikelse över att inte träffat någon i Er monter, undrar hur många presumtiva medlemmar som vandrat förbi utan att sett Er?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej!
Tycker att debatten nu börjar gå till överdrift gällande vår monter. Till saken hör att tre av maringuidens förra ägares medarbetare, vilka även är medarbetare på maringuiden nu under TTG:s-regi har jobbat i montern under hela perioden. Stävhammar (tecknikern) som är en av dem har hela tiden (bortsett från äta och annat) suttit i montern och besvarat frågor åt besökarna. Övrig tid har han också suttit i montern och programerat för serverbytet (tidigare år har han också suttit i montern och programmerat men då för kommersiella lösningar som uppstått under mässperioden). Själva serverbytet har ju annars varit helt skiljt  från maringuiden då detta skötts av externa konsulter. Själva bytet skedde ju också i morse, så tiden sajten var avstängd påverkade inte själva mässan eller vår personal.
I våra andra montrar på mässan har vi haft fyra andra medarbetare som har jobbat. Som vi har berättat skulle maringuiden legat ihop med vår stora monter och då skulle bamanningen enligt våra palner alltid ligga runt fem personer i den huvudmontern. Men detta har vi inte kunnat påverka som vi berättat om ovan pågrund av att vi inte fick det vi hade beställt.
//maringuiden.se

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och...?

 

Tycker nog inte debatten går till överdrift, flertalet av inläggen handlar om att ni inte synts i er monter. Ska serverbyte och andra komersiella ärenden påverka så att mässbesökare undrar var ni är någonstans??? Att arrangören (ni) inte har ordning på era montrar borde väl inte hindra att ni har personal i maringuidens monter hela tiden eller???

 

Senast ändrad av Rovarn | 10 februari 2008 | 21:48

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maringuiden med eller inte med på mässan är inget jag bekymrar mig över.
 
MG är ju en möjlighet att utbyta erfarenheter och det gör vi bäst i detta medium. 
 
Att det gått sakta att använda sidan har jag inte märkt speciellt mycket av. Det har varit ett par tre avbrott och det har de flesta sajter då och då.
 
Det verkar vara några mycket känsliga personer som överreagerar.  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det verkar vara några mycket känsliga personer som överreagerar. 

Jovisst, överreagerar... Troligen är det inte de som ''överreagerar'' som surfar med modem eller som på barnbarnes begäran skaffat sig ett Telia-0,25-abonnemang för att slippa tjatet...

 

Att Du inte bekymrar dig över att MG inte representerar sin monter på mässan får ju stå för dig själv! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...