Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Nitro

mg på båtmässan i Gbg Succé eller fjasko, vad tycker du?

Rekommendera Poster

Det jag nu kommer att skriva och ha synpunker på är ingen kritikt mot mg:s personal utan dessa har varit helt fantastika med hänsyn till hur logistikten är/varit. Mina och förhoppningsvis övriga mg medlemmars synpunker vill jag skall gälla mg:s logistik vad beträffar möjlighet för oss medlemmar att träffas, byta åsikter och bara umgångs i den stora gemenskapen som detta forum varit och förhoppningsvis kommer att så förbli.

 

 

Tidigare år har mg:s monter varit lätt att rent visuellt hitta, stora välkomnande bandroller har lett till ett av mässans vattenhål. Uppkopplade datorer, bord och stolar har funnits där man kunnat sitta och tjôta med likasinnade eller kolla mg:s nyheter. Åtminstonde jag har verkligen känt en gemenskap med övriga maringuidare.

 

Vi medlemmar här på mg är och kommer att vara en förutsättning för forumets fortlevnad. Därför måste forumets ägare också ta våra synpunker på fullaste allvar. Här och nu kan vi dels tycka till hur årets mässa är/var och vad mg bör/måste göra för att vi även i fortsättningen skall bli kvar i famljen.

 

Ifall vi graderar synpunkterna från 1 till 10. Där 1 är fjasko och 10 är succé så kan var och en lätt se hur det är ställt med årets mässdeltagande.  

 

Personligen ger jag betyget 2 till mg för årets mässa. Ni/vi är ju med och personalen gör så gott det kan med de verktyg de fått till sitt förfogande. Men i framtiden räcker det inte, ta lärdom av historiken och bestäm er för vem och för vilka mg finns så tar ni säkert också rätt beslut!! Det var vad jag tycker efter tre mässdagar, vad tycker ni andra? mvh/Nitro

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


 

Skulle tro att de som genererar pengar på kontot till ägarna, dvs de som köper reklam står i första rummet hos de nya ägarna.. iaf känns det så efter att ha varit med på detta forum en längre tid..

 

tycka vad man vill om Herr Maxrelax men han gjorde ett 100 ggr bättre Mg än de nuvarande ägarna.

 

som vissa befarade vid försäljningen! de aktiva hr bara blivit en del för att ha siffror att visa för kunderna.

Och med den uppskruvade inloggningsmätaren så räcker det snart med 4 medlemmar för att sälja bra med rekalm haha här om natten kl 3 var det 567 online haha men ingen hade loggat in enl sjöbodarna på 45 minuter haha

Humor på hög nivå..

 

hmmm man kanske skulle fippla till en sådan mätare i garderoben oxå hahaha\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-tongue-out.gif\ border=\0\ alt=\Tongue out\ title=\Tongue out\ />

 

// Skotten på Mg sedan 2005

Ps lyssna gärna på vår marinradio medans ni surfar runt på mg. klicka på länken nedan Ds

 

Senast ändrad av skotten1 | 04 februari 2008 | 08:28

 

Senast ändrad av skotten1 | 04 februari 2008 | 08:29

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!
Maringuidens monter blev inte som vi varken hade tänkt eller hade beställt. Vi skulle haft en lång monter för både tidningarna Båtnytt, Vi Båtägare och sajten Maringuiden. Men tack vare bland annat säkerhetsaspekten kunde vi inte sedan få det som vi hade planerat. Tack vare detta blev vi erbjudna (för maringuidens räkning) en monterplats som låg väldigt avskilt, enligt vårt sätt att se på saken. Därför fattade vi beslutet att det är bättre att vara på en riktigt trång yta tillsammans med Båtnytt och Vi Båtägare än att ha en något mer rymlig monter på sidan av. Denna monterplatsen (den avskilda) kommer vi ändå nytja och rigga upp efter bästa förutsättningar vilket vi är lovade ska vara klart inom kort.
Vår egen personal gör ett fantastiskt arbete och jag är övertygad om att alla som besöker oss ska få svar på sina frågor och få den vägledning som de efterfrågar av vår duktiga personal... och även ha en plats att sitta och snacka med andra medelmmar på.
Det är därför alltså inte av några snålhetsskäl som Maringuiden är inträngd mellan Båtnytt och Vi Båtägare utan detta har sin grund i ett problem som uppstod utan att vi kunde påverka utfallet.
Trots vår trånga närvaro på mässan har det gått fantastiskt bra i alla andra aspekter. Exempelvis våra Fleecejackor som vi delar ut till er medlemmar har varit mycket uppskattat och vi hälsar alla som ännu inte varit på mässan hjärtligt välkomna att besöka oss och få sin premie.
Ha en riktigt bra dag!
Bästa hälsningar från maringuiden.se 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hahahhaah
Jag avståg gärna min jacka ,, och hoppas att ni lägger pengarna för min jakcka på att få till servern som har varit som sirap i ett år snart.
borde va högre prio på det än på jackor. 

 

//  Skotten

 

\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ />

 

Senast ändrad av skotten1 | 04 februari 2008 | 12:49

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!
Vi planerar att installera våra nya servrar på maringuiden redan nu på söndag. Så dessa är redan bestälda och levererade. Vi vill bra inte ha sajten nere då mässan pågår, vilket är ett måste under själva serverbytet. Vi kommer meddela vidare när bytet kommer att ske.
Så mer info kommer till er alla. Så hoppas vi sedan att sajten kommer att bli rysligt snabb.
Vänligen maringuiden.se 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Var på mässan i lördags visste inget om någon jacka, skulle vilja haft en.

Fasen åsså.

Men jag får nöja mig med att läsa tre kassar med broschyrer fram till sjösättning.

 

Och så var det där med betyg, lyckades faktiskt med att inte hitta någon bemannad utpost överhuvutaget, såg bara en obemannad trehjulig cykel med lite reklam för MG i ett hörn borta vid VK-marin (Ryds) torg.

 

Näää... MG gör sig nog bäst på nätet och det tycker jag ni gör bra.

Lycka till med nya servern

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


All förändring av hastighet blir rysligt mycket snabbare för långsammare finns inte hahahaha

mitt förra inlägg tog 2 minuter och 23 sekunder att ladda upp ..

 

Jag hävdar fortfarande att Dick Maxrelax hade bättre ordning på både forum och svar på frågor ang sajten.

 

Synd att han sålde den
 
Ps  givetvis hoppas jag att ni blir varma i kläderna och tar till er av de som sägs i trådarna i framtiden alla är vi barn i början Ds

// Skotten

 

Senast ändrad av skotten1 | 04 februari 2008 | 16:38

 

Senast ändrad av skotten1 | 04 februari 2008 | 16:40

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!
För er info så jobbar samma gäng kvar på maringuiden.se som jobbade under den gamla ägaren. Dick är inte kvar som daglig ledare men är ger fortfarande mycket kloka råd och tips. Så vi har inte i princip några förändringar gällande bemanningen. Men om det blivit sämre svar på direkta frågor till oss ska jag se till att vi blir bättre på att ge svar. Annars är forumet främst tänkt till alla er medlemmar, dvs här ska ni diksutera med varandra och ge varandra tips, idéer och råd.
Självklart finns vi också med dagligen på sajten och gör ständiga förändringar och förbättringar för att göra sajten än mer användbar. En av de riktigt stora förändringarna är de nya servrarna som vi snart kopplar på. 
//maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte gnälla.

MG är väll jättebra för att vara ett amatörforum.

 

 

/Roland

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

HAhahahahhah

hahahha

den va så bra att jag bjuder dig på hamnavgiften i dag Roland ahhahhah

\<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ />

 

Senast ändrad av skotten1 | 04 februari 2008 | 20:34

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De va då ett klagande! Görs ju uppenbarligen lite förbättringar undan för undan.

Sen att montern på mässan hamnade lite dumt är la sånt som händer. Antar inte hela båtmässan rasar samman bara för att MG hamnat lite illa, fast kan ju vara så.

 

Nåja, bara det finns fleecejackor kvar när jag kommer ner på torsdag så tycker jag alla ska vara nöjda o glada:) Gratis är gott!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Maringuiden på mässan ingen höjdare.

Tom monter med visitkortsstora lappar för självplock!

Dåligt.

Forumet fortfarande inte ändrat så att hela det svenska tangentbord går att använda.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag raderar inte mitt inlägg men jag tar tillbaks lite av min kritik. För jag var idag (tisdag) en snabbis inne på mässan och till min stora glädje hoppade mg.s monter upp där den från början skulle finnas men sedan inte fanns.
 
Min slutliga bedöming får stå tillbaks till efter mässan. Nu börjar det se ut som mg! Bild på montern finns i annat inlägg. mvh/Nitro 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får se vad jag anser efter lördagens (kommande) besök.

 

Förra året bemödande man sig inte en att hälsa trotts mitt tappra försök.

(Jo man hade dataproblem då också och var rätt så stressade men ett enkelt hej hade varit trevligt.)

 

Nu är jag ju ingen jättekändis men med drygt 900 inlägg och flera besök dagligen så borde man känna igen namnet Ringhede

(inte så jättevanligt)

 

Inte älskad av alla men vem 17 är det.\Smile\

 

 

Får se om det finns någon i montern i år som bemödar sig att hälsa på en trogen forum besökare.

 

mvh Roland

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, är årets mässa så dålig att man verkligen tar sig tid att besöka TTG:s monter med reklam för ett sirapsforum och ett par skit-tidningar? \Undecided\

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att använda en klyscha så, det var bättre förr. Nu i år fick man verkligen leta efter montern. Hade inte nitro talat om var montern låg så hade jag nog inte hittat i första taget. känndes lite som att båtnytt och vi båtägare fick ungefär 10m2 vardera och MG var intryckt på 1.5m2. dvs inte lätt att hitta.. Men som det vart tidigare år så fanns det banderoller och stor framhävning utav Maringuiden.se.
 
Det enda som skyltade om att MG stog där var att det fanns en tv som visade en bild på startsidan.
Möjligt nu att det har blivit bättre, var ju nere i fredags och lördags och då stog dom där nere.. men ska la ner i helgen igen tänkte jag så då får vi se :P
 
Tack Nitro för biljetten! HELT omöjligt att hitta sjöassistans.. letade som fan men hittade varken dig eller sjöassistans någon utav dagarna.. men tack så mycket ändå! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

känns som att onlinestatusen är borta av nån konstig anledning ;-) hittar inte någon. XXX entusiaster online just nu :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Missade helt mg:s monter när ja va där i söndags...

Men idag blir de tur nr:2

Då kommer ja förbi o kolla läget:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Opps Admin  har vaknat Godmorgon hahahha \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-laughing.gif\ border=\0\ alt=\Laughing\ title=\Laughing\ />

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska in på lördag och hoppas kunna hitta mg´ s monter, är nämnligen sugen på en fleccejacka\Smile\ hoppas det finns nå´ n kvar då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De va ingen i montern när ja va där idag...*snyft* så någon ev fleece blev de inte

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lider med dig jonas, hoppas att dom är där på lördag, annars.....j-lar\Wink\

Ska du in något mer?

kema

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 
En stilla undran från Östkusten.... kommer mg ha en monter på Älvsjömässan?...det skulle vara buskul.... hoppas den mässan blir bättre än GBG som tycks ha gått i stå...
Vore kul att få en del ansikten till alla nick
Affe 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hahahhhahaha
 
 
jag tycker synd om dig Roland,,      eller e du den gråe mannen i macken som inte syns??
 
Jag lovar jag skall bjuda dig på kaffe om du kommer på fredag på ett fik  du ska få en bulle till oxå  \<ahttp://www.maringuiden.se/js/tiny_mce_209/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif\ border=\0\ alt=\Wink\ title=\Wink\ />
 
//  Skotten 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja kema redan vart på mässan 2 dagar nu...

Men får ta en kaffe o snacka gojja någon dag ist...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...