Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Gäst Tomertz

[FET]Ritningar till jolle[/FET]

Rekommendera Poster

Gäst Tomertz

Jag söker efter ritningar till jolle - Optimist, finnjolle eller liknande. Är det någon som har koll på var man hittar detta? Det bästa vore om man kunde hitta den på nätet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja! Otimist og finnjolle er vel så ulike som joller kan bli... Skal du bygge en regattajolle (så må du passe på at du følger reglene nøye slik at den blir godkjent) eller skal du bare bygge en jolle for din egen fornøyelse? Det finns mange tegninger ute på nettet, søk f.eks. på google. mvh, Ragnar Thor Mikkelsen MIKKELSEN BÅTBYGGERI http://www.designdata.no 92 80 84 83

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej jag har en ritning men den är i ganska dåligt skick så det går nog inte att scanna. jag har byggt ett exemlar själv också, på ritningen så hette jollen Tusen kronors jollen, den var jätte bra flyter högt i sjön och tål ganska mycket last. på ritningen var den ca. 2,50 m lång och ca.1.30 bred men jag modifierade och ändrade lite själv också. skall själv ha den till jakt så det är en fördel att den går grunt isjön. bara byggd av vanligt playwood. hela joillen baserar sig på en sitt låda som löper genom hela båten. men skicka din email adress till mig (jonas757@hotmail.com) så ska jag se vad jag kan göra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...